Gå til innhold

ta av klister på ski hvordan igjen?!!

Anbefalte innlegg

Gjest På forhånd:Takk for hjelpen
Skrevet

Er det virkelig ingen her inne som har noen gode råd til meg?

Kan ikke klare å komme meg til butikken i dag og skiene klabber. Det er brukt noe klister som antakelig var brukt på et isete underlag i fjor.

Har lest et sted på nettet om at det gikk ann å bruke sandpapir?

Please!

Skrevet

ingen anelse. jeg leste om hvordan man skal gjøre det her om dagen, fikk noe i posten tror jeg. men jeg husker bare at man skulle bruke div klosser, og sandpapir 100, og glider og en sånn spatel og enda litt mer...

det der hjalp vel ikke egentlig!

Skrevet

ingen anelse. jeg leste om hvordan man skal gjøre det her om dagen, fikk noe i posten tror jeg. men jeg husker bare at man skulle bruke div klosser, og sandpapir 100, og glider og en sånn spatel og enda litt mer...

White sprit. Men da må du bruke glider etterpå.

Evt kan du bruke en skrape, ei vindus-skrape eller lignende.

Sandpapir har jeg aldri hørt om at noen bruker, men jeg tror ikke du bør bruke det:)

Skrevet

Helst bør du bruke klisterfjerner.

Om du varmer opp skia med en smørebrenner eller lignende til klisteret blir flytende, kan du ta det av med skrape og deretter tørkepapir.

Skrevet

Først skraper du av det som kan skrapes av. Deretter kan du bruke litt whitesprit for å fjerne restene dersom du ikke har rensemiddel for ski.

Etter at skiene er rimelig rene og godt tørket av, legger du på ny festesmøring (f.eks blå eller lilla voks avhengig av temperaturen), helst med grunnsmøring under.

God skitur!

Skrevet

White sprit. Men da må du bruke glider etterpå.

Evt kan du bruke en skrape, ei vindus-skrape eller lignende.

Sandpapir har jeg aldri hørt om at noen bruker, men jeg tror ikke du bør bruke det:)

Sandpapir brukes til å rubbe opp festesonen, men da må skiene være rene først.

Jeg ville også gått for litt whitespirit i mangel av noe bedre.

Skrevet

Du kan bli ganske klok ved å repetere kunnskapen gjennom å lese på www.swixschool.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...