Gå til innhold

Blir så oppgitt...

Gjest trist mamma og gutt på 3

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Han insisterte på å bære den selv, men selvfølgelig skulle jeg ha forsikret meg om at han fikk den med seg. Jeg legger ikke skylden på han, jeg bare vil ikke at barna skal vokse opp og tro at mister man noe er det "bare" å kjøpe ny.

Henger meg på Glimtipper - han kan ikke forstå at noen stjeler det han setter fra seg så fort han gjør det.

Alvolig talt, om du ikke hadde penger der og da hadde kjørt det rett på kredittkortet - for en hjerteskjærende måte å lære barnet sitt noe på!

Gjest trist mamma og gutt på 3
Skrevet

Henger meg på Glimtipper - han kan ikke forstå at noen stjeler det han setter fra seg så fort han gjør det.

Alvolig talt, om du ikke hadde penger der og da hadde kjørt det rett på kredittkortet - for en hjerteskjærende måte å lære barnet sitt noe på!

Kredittkort har jeg ikke. Og ikke vil jeg ha det. Har man ikke penger så har man ikke. Jeg forstår hvorfor det finnes så mye bortskjemte unger, har ikke mamma og pappa råd, så tar de bare frem et magisk kort og så får unga det de vil ha likevel. Ja, ja, folk er forskjellig.

Gjest Persille
Skrevet

Kredittkort har jeg ikke. Og ikke vil jeg ha det. Har man ikke penger så har man ikke. Jeg forstår hvorfor det finnes så mye bortskjemte unger, har ikke mamma og pappa råd, så tar de bare frem et magisk kort og så får unga det de vil ha likevel. Ja, ja, folk er forskjellig.

Bortskjemt?

Så når DU ikke passer på tre-åringen din, så skal han få dyrekjøpt lærdom? Du kan ikke mene at det hans ansvar å tenke at om han setter fra seg posen sin et sted, så kommer noen og stjeler den innen tre minutter?

Dette er faktisk helt og holdent DITT ansvar - ikke hans. Han er et bittelite barn, han er for liten til å forstå at ting blir stjålet på den måten.

Skrevet

Han insisterte på å bære den selv, men selvfølgelig skulle jeg ha forsikret meg om at han fikk den med seg. Jeg legger ikke skylden på han, jeg bare vil ikke at barna skal vokse opp og tro at mister man noe er det "bare" å kjøpe ny.

Hallo???? Han er TRE år!!! Det er _ikke_ hans ansvar å passe på tingene hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...