Gå til innhold

Kjempevondt å svelge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok mandlene når jeg var liten og har aldri opplevd f.eks. halsbetennelse eller streptokokker i halsen. Er det mulig å få dette når man ikke har mandler?

Jeg har så vondt når jeg svelger. Hatt tørrhoste i noen dager, men er ikke spesielt forkjøla ellers. Jeg gruer meg jo nesten for å svelge, jo... :-(

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• hidi, the scorpion

6

• Osiris

2

• Tinkebøtta

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja det er fullt mulig å få halsbetennelse uten mandler....

(Du har jo fortsatt hals ...he he, men du får ihverfall ikke hovne mandler....)

Skrevet

Ellers så kan det hende at du snorker som en kamel, og det får du vondt i halsen av.

Eller difteri.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det kan du få. Når man gruer seg til å svelge, er det stort sett en betennelse på gang.

Har du is, så spis det, eller konjakk som kan døyve litt.

Ønsker deg masse god bedring, togli!

klem

hidi, the scorpion
Skrevet

Ellers så kan det hende at du snorker som en kamel, og det får du vondt i halsen av.

Eller difteri.

Ja, for du er mye til hjelp, Difteri, likssom.

Skrevet

Ja, for du er mye til hjelp, Difteri, likssom.

I Åpent forum og med mitt rykte, kan jeg si hva jeg vil (nei, det kan jeg ikke). Jeg regner med at togli er voksen og klar nok i toppen til å vurdere.

Rent alvorlig tror jeg en lege og en streptest er på sin plass, Spesielt om det er veldig sånn selvlysende rødt nedi halsen og det gjør jævlig vondt.

hidi, the scorpion
Skrevet

I Åpent forum og med mitt rykte, kan jeg si hva jeg vil (nei, det kan jeg ikke). Jeg regner med at togli er voksen og klar nok i toppen til å vurdere.

Rent alvorlig tror jeg en lege og en streptest er på sin plass, Spesielt om det er veldig sånn selvlysende rødt nedi halsen og det gjør jævlig vondt.

Visste jo det da! Måtte bare mobbe litt....

Det å svelge er så normalt og man gjør det stort sett ubemerket, så når det først gjør vondt, så er det POKKERS til vondt!

Gjest Jente31
Skrevet

Ja, det er fullt mulig. Har tatt mandlene i voksen alder, og hatt halsbetennelse flere ganger. Sønnen min har også tatt mandlene, og hadde nylig halsbetennelse..... Ønsker deg en god bedring.

Skrevet

Visste jo det da! Måtte bare mobbe litt....

Det å svelge er så normalt og man gjør det stort sett ubemerket, så når det først gjør vondt, så er det POKKERS til vondt!

Forkjølelse er ikke så vondt, men en streptokokkinfeksjon gjør mange ganger mer vondt, og slimhinna til og med blør.

Nå kom jeg på det: kokk betyr rund, rund bakterie, rund, men ikke koselig. Basillen er avlang, spirellen er spiralformet osv. Men blås i det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Forkjølelse er ikke så vondt, men en streptokokkinfeksjon gjør mange ganger mer vondt, og slimhinna til og med blør.

Nå kom jeg på det: kokk betyr rund, rund bakterie, rund, men ikke koselig. Basillen er avlang, spirellen er spiralformet osv. Men blås i det.

Det er stor forskjell på forkjølelse og bakteriell infeksjon.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du har riktignok ikke injurierende kraft, men jeg er ikke enig i at du kan skrive hva du vil.

Også bajaser må utvise en viss dømmekraft.

Dette sagt på generelt grunnlag, jeg mener ikke at den flåsete uttalelsen om difteri trenger å slettes.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har riktignok ikke injurierende kraft, men jeg er ikke enig i at du kan skrive hva du vil.

Dette sagt på generelt grunnlag, jeg mener ikke at den flåsete uttalelsen om difteri trenger å slettes.

Tror alle vante brukere av DOl kjenner keinstein, tror faktisk han mente dette litt humoristisk!

Skrevet

Har du prøvd å stille diagnose over internett?

Har de vondt i hodet, sier de? Da har de sikkert hjernekreft, dobbeltsidig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tror alle vante brukere av DOl kjenner keinstein, tror faktisk han mente dette litt humoristisk!

Leste du hele innlegget mitt? Jeg skrev at omtalen av difteri ikke var nødvendig å slette.

Skrevet

Neineineinei.

Amputasjon! Men bare 10 cm av halsen. Resten kan være.

Husk å klippe av ekstremitetene bare for alle tilfellers skyld. Det ser også mer ryddig ut.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har du prøvd å stille diagnose over internett?

Har de vondt i hodet, sier de? Da har de sikkert hjernekreft, dobbeltsidig.

Helt sikkert.

Det kan da aldri tenkes at de kan ha noe uskyldig eller forbigående, da hadde de ikke spurt.

Skrevet

Helt sikkert.

Det kan da aldri tenkes at de kan ha noe uskyldig eller forbigående, da hadde de ikke spurt.

Ærlig talt er jeg ikke så bekymret for togli. Dessuten tror jeg togli ville få bedre råd enn mine i denne tråden og stole mer på dem. Alle må forstå at ikke alt som glimrer er gull. På DOL.

Skrevet

Eller difteri.

Snorke vet jeg at jeg garantert ikke gjør. Det er mannen i huset som står for den jobben.

Mulig jeg burde ringe legen og be om å få tatt difteriprøve? ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ærlig talt er jeg ikke så bekymret for togli. Dessuten tror jeg togli ville få bedre råd enn mine i denne tråden og stole mer på dem. Alle må forstå at ikke alt som glimrer er gull. På DOL.

Så du mener at innlegget ditt glimret?

At det ikke er gull, er jeg derimot helt enig med deg i.

Skrevet

Ja, det er fullt mulig. Har tatt mandlene i voksen alder, og hatt halsbetennelse flere ganger. Sønnen min har også tatt mandlene, og hadde nylig halsbetennelse..... Ønsker deg en god bedring.

Okei, så da var det altså mulig... Har nemlig hørt at det kreves mandler for å få halsbetennelse. Kjennes til tider ut som jeg svelger glassbiter :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...