Gå til innhold

Kjempevondt å svelge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det kan du få. Når man gruer seg til å svelge, er det stort sett en betennelse på gang.

Har du is, så spis det, eller konjakk som kan døyve litt.

Ønsker deg masse god bedring, togli!

klem

Da blir det nok en telefon til legen, ja... _Må_ man ha antibiotika mot halsbetennelse eller kan det gå over av seg selv?

Takk for svar - og klem tilbake :-)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• hidi, the scorpion

6

• Osiris

2

• Tinkebøtta

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

God bedring, togli.

Det er ikke mye moro å ha så vondt i halsen.

Skrevet

Har du Vademecum i huset så gurgle med Vademecum og vann. Vademecum tar knekken på bakterier selv om det ikke er like effektivt som antibiotika.

Skrevet

Ja det er fullt mulig å få halsbetennelse uten mandler....

(Du har jo fortsatt hals ...he he, men du får ihverfall ikke hovne mandler....)

Har nemlig hørt at evt. betennelse i halsen kun setter seg på mandlene, men ser jo nå at dette er feil. Blir nok en tlf til legen på mandag dersom dette ikke bedrer seg!

Skrevet

Snorke vet jeg at jeg garantert ikke gjør. Det er mannen i huset som står for den jobben.

Mulig jeg burde ringe legen og be om å få tatt difteriprøve? ;-)

Du har nok fått DT som alle andre.

Men en strep-test er nok en ide. En for mye koster bare penger, ikke noe annet. For jævlig om kokkene kryper for langt opp eller ned i skrotten før penisillinslegga får slått dem flate. Den beste kokk er en død kokk.

Skrevet

Så du mener at innlegget ditt glimret?

At det ikke er gull, er jeg derimot helt enig med deg i.

Det er billigere å slenge om seg med juggel.

Gjest Jente31
Skrevet

Okei, så da var det altså mulig... Har nemlig hørt at det kreves mandler for å få halsbetennelse. Kjennes til tider ut som jeg svelger glassbiter :-(

:(

Få tatt en strep test hos legen om du ikke er blitt bedre. Er det virus, hjelper ikke penicillin. Men er det streptokokker, så hjelper penicillin. *Klem*

Skrevet

Har du Vademecum i huset så gurgle med Vademecum og vann. Vademecum tar knekken på bakterier selv om det ikke er like effektivt som antibiotika.

Har desverre ikke vademecum, men tror du andre typer munnskyllevann kan funke like bra? Fluorskyllemiddel hjelper vel ikke?

Skrevet

God bedring, togli.

Det er ikke mye moro å ha så vondt i halsen.

Takk:-)

Nei, nå er jeg drittlei. Først de blemmene i munnen (fortsatt ikke helt kvitt dem) og nå såpass mye halsvondt som jeg aldri før har hatt. Aner en mulig sammenheng..? Den første legen mente det var munnskåld og den andre trodde det var munn- og håndsyken. Venter på svar fra lab. i Molde :-/

Skrevet

:(

Få tatt en strep test hos legen om du ikke er blitt bedre. Er det virus, hjelper ikke penicillin. Men er det streptokokker, så hjelper penicillin. *Klem*

Okei, ringer på mandag om jeg ikke er bedre til da!

*slenger over en klem* :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk:-)

Nei, nå er jeg drittlei. Først de blemmene i munnen (fortsatt ikke helt kvitt dem) og nå såpass mye halsvondt som jeg aldri før har hatt. Aner en mulig sammenheng..? Den første legen mente det var munnskåld og den andre trodde det var munn- og håndsyken. Venter på svar fra lab. i Molde :-/

Det kan være en sammenheng, er jeg redd. Du må oppdatere oss når du får prøvesvarene.

Gjest Jente31
Skrevet

Okei, ringer på mandag om jeg ikke er bedre til da!

*slenger over en klem* :-)

*mottatt*

Skrevet

Du har nok fått DT som alle andre.

Men en strep-test er nok en ide. En for mye koster bare penger, ikke noe annet. For jævlig om kokkene kryper for langt opp eller ned i skrotten før penisillinslegga får slått dem flate. Den beste kokk er en død kokk.

Ikke snakk om kokkelering i halsen min *æææææææææææ*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har desverre ikke vademecum, men tror du andre typer munnskyllevann kan funke like bra? Fluorskyllemiddel hjelper vel ikke?

Noe annet som dreper bakterier er alkohol. Orker du å drikke cognack eller noe annet med høyt alkoholinnhold? Bare vær forsiktig, jeg vil tippe at det vil svi kraftig hvis du har sår der.

Skrevet

Det kan være en sammenheng, er jeg redd. Du må oppdatere oss når du får prøvesvarene.

Munn-og håndsyken starter ofte med vondt i halsen. Hos meg har halsvondtene kommet lenge etter at blemmene kom. Har jo hatt munntrøbbel i fire uker nå, så jeg er mildt sagt drittlei!! Blemmene er iallefall færre enn de var for to uker siden, men jeg vil ha det bort, bort, bort!!

Ikke helt lett når legen ikke finner ut av det... Hva gjør man da liksom.. "Se det an litt til"? *sukk*

Jaja, ellers har jeg det fin, fint :-))

Skrevet

Noe annet som dreper bakterier er alkohol. Orker du å drikke cognack eller noe annet med høyt alkoholinnhold? Bare vær forsiktig, jeg vil tippe at det vil svi kraftig hvis du har sår der.

Vi har nok bare rødvin, og tviler på at det hjelper ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Munn-og håndsyken starter ofte med vondt i halsen. Hos meg har halsvondtene kommet lenge etter at blemmene kom. Har jo hatt munntrøbbel i fire uker nå, så jeg er mildt sagt drittlei!! Blemmene er iallefall færre enn de var for to uker siden, men jeg vil ha det bort, bort, bort!!

Ikke helt lett når legen ikke finner ut av det... Hva gjør man da liksom.. "Se det an litt til"? *sukk*

Jaja, ellers har jeg det fin, fint :-))

Den siste setningen gledet meg :-)

Skrevet

Ikke snakk om kokkelering i halsen min *æææææææææææ*

Gonnore i halsen er heller ikke uvanlig i våre orale tider. Selv om legen ikke snakker så høyt om det. Penisillinet tar jo knekken på det, så da kan de late som det er noe annet på gang. Vanligvis får folk det både i halsen og i...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi har nok bare rødvin, og tviler på at det hjelper ;-)

Rødvin er nok for "snilt". Men du må gjerne drikke det, for kosens skyld. Du fortjener en oppmuntring i kveld :-)

Skrevet

Det høres ut som en lei halsbetennelse. Det går som regel over av seg selv. Får du i tillegg feber bør du kanskje kontakte lege.

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...