Gå til innhold

se opp for verandaer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff hva skjedde? Skal finne riktig link

Skrevet

Jeg holder ut snøpratet, og grøsser når jeg ser slike bilder. Nå er jeg vokst opp litt lenger nord i landet, men slikt ekstremvær kan jeg ikke huske! Husker forresten et forferdelig snøvær en gang. Pus var ute da, og hun kom aldri mer hjem :(

Gjest Jadajadajada
Skrevet

"Dere dolere er sikkert lei av alt snøpratet her, men dette er skummelt for oss".

Ærlig talt. Nå synes jeg det grenser til syting. Greit nok, det er uvant med så mye snø, det er ikke nok brøytemannskaper osv osv.

Jeg bor i Tromsø. Og det bor faktisk litt over tre stykker her. Og slike mengder snø som dere har nå, har vi hver dag, flere ganger i året! Kanskje er det mindre biler her, slik at det ikke oppstår trafikkaos så fort, og vi har har flere som brøyter.

Men vi må da for pokker måke vår egen veranda og våre egne tak, slik at de ikke faller i hodet på oss! Vi må måke slik at vi ser ut av vinduene og måke oss ut og frem til bilen. Ikke en uke i løpet av ti år, men hver eneste dag, hvert eneste år!

Dere bor i Norge, med vår, sommer, høst og VINTER. Og verden går da for pokker ikke under selv om det faller mer snø enn normalt. Jeg skjønner at det er vanskelig med trafikkaos, eldre som ikke får hjelp osv., men det kan da ikke være verdens undergang??

Gjest Evil Knevel
Skrevet

"Dere dolere er sikkert lei av alt snøpratet her, men dette er skummelt for oss".

Ærlig talt. Nå synes jeg det grenser til syting. Greit nok, det er uvant med så mye snø, det er ikke nok brøytemannskaper osv osv.

Jeg bor i Tromsø. Og det bor faktisk litt over tre stykker her. Og slike mengder snø som dere har nå, har vi hver dag, flere ganger i året! Kanskje er det mindre biler her, slik at det ikke oppstår trafikkaos så fort, og vi har har flere som brøyter.

Men vi må da for pokker måke vår egen veranda og våre egne tak, slik at de ikke faller i hodet på oss! Vi må måke slik at vi ser ut av vinduene og måke oss ut og frem til bilen. Ikke en uke i løpet av ti år, men hver eneste dag, hvert eneste år!

Dere bor i Norge, med vår, sommer, høst og VINTER. Og verden går da for pokker ikke under selv om det faller mer snø enn normalt. Jeg skjønner at det er vanskelig med trafikkaos, eldre som ikke får hjelp osv., men det kan da ikke være verdens undergang??

Ja, det er mye styr. Omtrent som når nordlendingene har finvær om sommeren...

Gjest Jadajadajada
Skrevet

Ja, det er mye styr. Omtrent som når nordlendingene har finvær om sommeren...

Da er det jo slikt styr fordi vi har pent vær, mens dere har dårlig vær. Altså ren misunnelse.

Gjest Evil Knevel
Skrevet

Da er det jo slikt styr fordi vi har pent vær, mens dere har dårlig vær. Altså ren misunnelse.

Nei, da er det nordlendingene som maser.

Gjest Jadajadajada
Skrevet

Nei, da er det nordlendingene som maser.

Jada.

Skrevet

Jeg bor i Trondheim og jeg syns nok ikke dere har så veldig mye snø... Men jeg er litt forundra over den dårlige beredskapen kommunene åpenbart må ha for brøyting og strøing med mere. Jeg mener ikke å si at dere ikke har problemer på Sørlandet altså, men jeg tror det er beredskapen og ikke snøen som er problemet.

Skrevet

Huff hva skjedde? Skal finne riktig link

*Fnis* Trodde det var Maddes "verandaer" du snakket om jeg.

Skrevet

Enig, enig, enig, enig. Må si jeg har litt skadefryd nå!

Skrevet

Jeg bor i Trondheim og jeg syns nok ikke dere har så veldig mye snø... Men jeg er litt forundra over den dårlige beredskapen kommunene åpenbart må ha for brøyting og strøing med mere. Jeg mener ikke å si at dere ikke har problemer på Sørlandet altså, men jeg tror det er beredskapen og ikke snøen som er problemet.

Ja du har helt rett, det er beredskapen som er problemet. De er ikke vant til slike forhold vet du :) Men det at verandaer raser, det er jo skummelt. Mange eldre bor i leiligheter og har ikke helse til å måke verandaene sine. Det er ikke greit. Min er tømt flere ganger.

Skrevet

Jeg holder ut snøpratet, og grøsser når jeg ser slike bilder. Nå er jeg vokst opp litt lenger nord i landet, men slikt ekstremvær kan jeg ikke huske! Husker forresten et forferdelig snøvær en gang. Pus var ute da, og hun kom aldri mer hjem :(

Stakkars pus ja. Vi har holdt han inne flere netter nå og det går fint uten innedo. Avis ligger fremme om nøden blir for stor :)

Skrevet

Verdens undergang så vi et glimt av i går. Det store hullet som slukte hus...

Hadde vi hatt deres beredskap på sørlandet, så hadde det sikkert ikke vært noe problem. Men hvorfor er du så hissig da? ;)

Skrevet

Flytt til Bergen, da har du garanti mot slik type vær du/dere nå opplever ... dog, det eneste du risikerer i nedbørsrike Bergen er å få fisk i musefella ;-))

Skrevet

Flytt til Bergen, da har du garanti mot slik type vær du/dere nå opplever ... dog, det eneste du risikerer i nedbørsrike Bergen er å få fisk i musefella ;-))

Fisk i musefella! Haha, den var god :) Takk for ditt tips.

Skrevet

Verandaer? Er det Maddes utringning du mener??

hehe, neeeiii, jeg fikk lagt ut feil link hehe. *maddes verandaer* :)

Skrevet

Fisk i musefella! Haha, den var god :) Takk for ditt tips.

Bare hyggelig Pekkaline ;-) Og for all del ... min dypeste medfølelse i disse heftige/uvante dagene dere opplever der nede. Kan du i det hele tatt huske (i din levetid) at det har vært slikt et vær ??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...