Gå til innhold

Leker man fortsatt når man er 18 år?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

For noen dager siden så omkom en kvinne/jente når hun ramlet ned en snøfonn. Jeg har bare hørt saken på radio. Ett sted ble hun refert til som kvinne, andre steder omtales hun som 18 åring jente.

Det mest pussige var en reporter som sa noe sånt som: "ulykken inntraff sannsynligvis da hun gled ned den bakken hvor hun lekte"

Leker man i snøen fortsatt når man er 18? Eller kan det tenkes at hun var utviklingshemmet på noe vis?

Skrevet

En del av oss har så avgjort lekt i sneen etter fylte 18 år.

Skrevet

En tragisk sak, uansett. Hun var leder for et ungdomslag for diabetikere. Hun kan ha falt og slått hodet ble det sagt.

Jeg leker ennå i snøen, jeg er 32 år.

Skrevet

Jeg er 38 og kan utmerket godt leke i snøen! :o) Det er jo kjempegøy! Jeg leker dog ikke alene i snøen da...

Hvis det er sånn at hun var diabetiker så kan hun jo ha fått føling, falt og slått hodet kraftig og mistet bevisstheten?

Skrevet

Er normalt for ei 18 år gammal kvinne å leike i snøen. Ho var jo saman med andre!

Skrevet

Hehe, husker på vgs da det snødde, alle ble helt gale og hadde snøballkrig og greier. Ja, det er klart man leker litt i snøen når den kommer, om man er 2, 10, 20 eller 40. ;)

Selv har jeg vært ute og lekt i snøen i dag, og jeg er 25. Bygd snømann også. 3 stk. Og laget snøengler.

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg er 38 og kan utmerket godt leke i snøen! :o) Det er jo kjempegøy! Jeg leker dog ikke alene i snøen da...

Hvis det er sånn at hun var diabetiker så kan hun jo ha fått føling, falt og slått hodet kraftig og mistet bevisstheten?

Pleier pressen å bruke ordet "leke" når de skal omtale saker som det?

Jeg aker også med ungene i barnehagen om vinteren, men å si at jeg har vært ute og lekt, det høres bare rart ut o:)

Skrevet

Pleier pressen å bruke ordet "leke" når de skal omtale saker som det?

Jeg aker også med ungene i barnehagen om vinteren, men å si at jeg har vært ute og lekt, det høres bare rart ut o:)

Hva slags ord burde de brukt? "Herjet", "hoppet i snøen"?

Skrevet

Hun lekte med sin lillebror på 7 eller 8 år.

Uansett så kan man jo leke i snøen fordet om man er voksen.

Skrevet

Du får ikke mye forståelse for spørsmålet ditt her. Klart man kan leke i snøen om man er både 30 og 40 og mer. Jeg kan leke i snøen sammen med en nevø. Men hvis nevøen går inn igjen som i dette tilfellet, så ville ikke jeg fortsette og leke alene i snøen. Ville heller ikke gått ut alene for å leke i snøen. Så ja, jeg er enig at dette hørtes merkelig ut.

Gjest Aviaana
Skrevet

Du får ikke mye forståelse for spørsmålet ditt her. Klart man kan leke i snøen om man er både 30 og 40 og mer. Jeg kan leke i snøen sammen med en nevø. Men hvis nevøen går inn igjen som i dette tilfellet, så ville ikke jeg fortsette og leke alene i snøen. Ville heller ikke gått ut alene for å leke i snøen. Så ja, jeg er enig at dette hørtes merkelig ut.

Hvis hun var sammen med andre når dette skjedde så høres det bedre ut å si at hun lekte. Men etter som jeg forsto det, så var hun alene. At en 18åring leker i snøen alene det høres sært ut;)

Skrevet

Jeg forstod det sånn at hun hadde vært ute og lekt i snøen med en yngre bror. Han gikk inn mens hun ble igjen ute.

Leser lenger ned at hun var diabetiker. Det kan jo hende at hun har fått føling, falt og sklidd ned i snøfonna uten å være i stand til å komme seg løs igjen. En føling kan komme brått på og ikke alle kjenner noe forvarsel. Særlig når man er ute og herjer og er fysisk aktiv, kan dette skje.

Skrevet

Hvis hun var sammen med andre når dette skjedde så høres det bedre ut å si at hun lekte. Men etter som jeg forsto det, så var hun alene. At en 18åring leker i snøen alene det høres sært ut;)

Hun lekte med lillebroren sin på 7 år. Det høres vel ikke så merkelig ut?

Skrevet

Hun var da ute med sin lillebror mener jeg de skrev? Men joda, jeg vet om 18åringer som fryder seg over snøen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hun lekte med sin lillebror på 7 eller 8 år.

Uansett så kan man jo leke i snøen fordet om man er voksen.

Jeg leste et sted at broren var 4 år. Det er uansett ikke uvanlig å leke med søsken på 4, 5, 6, 7 eller for den del 10 år når man er 18.

Gjest Aviaana
Skrevet

Hun lekte med lillebroren sin på 7 år. Det høres vel ikke så merkelig ut?

For meg så hørtes det ut som om hun var helt alene når dette skjedde, altså lekte på egenhånd. Nå lurer jeg på om det er to like saker vi snakker om her, kanskje er det to unge kvinner som har dødd i snøen den siste uka?

Slik jeg forsto det så var hun ute alene og lekte. Det høres rart ut når hun var såpass gammel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...