Gjest Tacomix Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Jeg har eksamen i morgen. Hva skal jeg gjøre idag, hvor mye bør en lese før en tar en pause? Har hatt mange eksamener før, men føler meg helt elendig nå! Kunne ha trengt å sovet idag, men kan jo ikke det! 0 Siter
GoodTimes Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Først må du si hvor syk du er. Feber? Spyr du? Hvis ikke du har feber eller spyr, har du en mulighet til å lese, kanskje? Luft i rommet, dusj og ta på deg noe lunt og godt. Spis litt. Lag deg te, ha vann i glass, sett deg ved skrivebordet og lag deg en liten oversikt/plan over hva du MÅ lese. Hvil deg etterpå, gjør noe annet. Sov litt, eller bare lukk øynene. Stå opp, fresh deg opp med litt kaldt vann eller varm te, les litt av gangen, følg oversikten din. Ikke tenk på at du må lese alt. Lat som du bare skal lese det du først har skrevet opp, det er bedre enn ingenting. Ta en pause. Spis litt. Les litt til. Med andre ord, er du frisk nok, så kutt ut panikken, les bare litt av gangen. Eller bytt om: skum alt et par ganger. Noter fire hovedpunkter. Ikke få hetta. Og er du for sjuk, så må du avlyse. Bestem deg for det når du vet hvor sjuk du er (feber?). 0 Siter
Gjest øøpok Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Først må du si hvor syk du er. Feber? Spyr du? Hvis ikke du har feber eller spyr, har du en mulighet til å lese, kanskje? Luft i rommet, dusj og ta på deg noe lunt og godt. Spis litt. Lag deg te, ha vann i glass, sett deg ved skrivebordet og lag deg en liten oversikt/plan over hva du MÅ lese. Hvil deg etterpå, gjør noe annet. Sov litt, eller bare lukk øynene. Stå opp, fresh deg opp med litt kaldt vann eller varm te, les litt av gangen, følg oversikten din. Ikke tenk på at du må lese alt. Lat som du bare skal lese det du først har skrevet opp, det er bedre enn ingenting. Ta en pause. Spis litt. Les litt til. Med andre ord, er du frisk nok, så kutt ut panikken, les bare litt av gangen. Eller bytt om: skum alt et par ganger. Noter fire hovedpunkter. Ikke få hetta. Og er du for sjuk, så må du avlyse. Bestem deg for det når du vet hvor sjuk du er (feber?). Skrev h*n at h*n var syk?? 0 Siter
Gjest blame Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Hvis du er så syk at du ikke får lest og du tror du kommer til å gjøre det dårlig i morgen pga formen, så må du nesten dra på legevakta og få deg sykemelding. Da slipper du iallfall å få ødelagt en eksamenskarakter fordi du har influensa. Om du "bare" hangler, så har GoodTimes gode råd til deg; en ting av gangen, ikke stress! Det viktigste i dag er vel bare å få lest høydepunktene, du har vel ellers fulgt undervisning i semestere og kan pensumet? Lykke til 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Skrev h*n at h*n var syk?? Hadde et innlegg her igår at jeg var syk. Nevnte ikke det i dette innlegget, men det vet de som så mitt innlegg igår! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Først må du si hvor syk du er. Feber? Spyr du? Hvis ikke du har feber eller spyr, har du en mulighet til å lese, kanskje? Luft i rommet, dusj og ta på deg noe lunt og godt. Spis litt. Lag deg te, ha vann i glass, sett deg ved skrivebordet og lag deg en liten oversikt/plan over hva du MÅ lese. Hvil deg etterpå, gjør noe annet. Sov litt, eller bare lukk øynene. Stå opp, fresh deg opp med litt kaldt vann eller varm te, les litt av gangen, følg oversikten din. Ikke tenk på at du må lese alt. Lat som du bare skal lese det du først har skrevet opp, det er bedre enn ingenting. Ta en pause. Spis litt. Les litt til. Med andre ord, er du frisk nok, så kutt ut panikken, les bare litt av gangen. Eller bytt om: skum alt et par ganger. Noter fire hovedpunkter. Ikke få hetta. Og er du for sjuk, så må du avlyse. Bestem deg for det når du vet hvor sjuk du er (feber?). Tusen takk for svaret ditt! Langt og veldig bra svar! Det skal jeg prøve å følge resten av dagen. Tusen takk! Jeg ligger ikke helt nede selv om jeg er syk! Bare forkjøla syk tror jeg det er, slapp, snørrete og veldig trøtt. Så håper jeg greier meg i morgen, bare 3 timers eksamen da, men det er fælt å sitte syk på eksamen. Takk for ditt lange og gode svar! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Hvis du er så syk at du ikke får lest og du tror du kommer til å gjøre det dårlig i morgen pga formen, så må du nesten dra på legevakta og få deg sykemelding. Da slipper du iallfall å få ødelagt en eksamenskarakter fordi du har influensa. Om du "bare" hangler, så har GoodTimes gode råd til deg; en ting av gangen, ikke stress! Det viktigste i dag er vel bare å få lest høydepunktene, du har vel ellers fulgt undervisning i semestere og kan pensumet? Lykke til Tusen takk for ditt svar! Ja jeg "bare" hangler. Ligger heldigvis ikke med influensa, bare forkjølasyk, men det setter meg helt ut, ikke helt i form til å lese da, men jeg må jo prøve. Ellers så har jeg fulgt undervisningen og kan pensumet sånn nogelunde. Jeg får hvertfall prøve mitt beste i morgen, så får vi se hvordan det går! Takk for at du svarte! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.