Gå til innhold

Eksamen i morgen. HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg

har

eksamen

i

morgen.

Hva

skal

jeg

gjøre

idag,

hvor

mye

bør

en

lese

før

en

tar

en

pause?

Har

hatt

mange

eksamener

før,

men

føler

meg

helt

elendig

nå!

Kunne

ha

trengt

å

sovet

idag,

men

kan

jo

ikke

det!

Skrevet

Først må du si hvor syk du er. Feber? Spyr du?

Hvis ikke du har feber eller spyr, har du en mulighet til å lese, kanskje? Luft i rommet, dusj og ta på deg noe lunt og godt. Spis litt. Lag deg te, ha vann i glass, sett deg ved skrivebordet og lag deg en liten oversikt/plan over hva du MÅ lese.

Hvil deg etterpå, gjør noe annet. Sov litt, eller bare lukk øynene. Stå opp, fresh deg opp med litt kaldt vann eller varm te, les litt av gangen, følg oversikten din. Ikke tenk på at du må lese alt. Lat som du bare skal lese det du først har skrevet opp, det er bedre enn ingenting. Ta en pause. Spis litt. Les litt til.

Med andre ord, er du frisk nok, så kutt ut panikken, les bare litt av gangen. Eller bytt om: skum alt et par ganger. Noter fire hovedpunkter.

Ikke få hetta. Og er du for sjuk, så må du avlyse. Bestem deg for det når du vet hvor sjuk du er (feber?).

Gjest øøpok
Skrevet

Hvis ikke du har feber eller spyr, har du en mulighet til å lese, kanskje? Luft i rommet, dusj og ta på deg noe lunt og godt. Spis litt. Lag deg te, ha vann i glass, sett deg ved skrivebordet og lag deg en liten oversikt/plan over hva du MÅ lese.

Hvil deg etterpå, gjør noe annet. Sov litt, eller bare lukk øynene. Stå opp, fresh deg opp med litt kaldt vann eller varm te, les litt av gangen, følg oversikten din. Ikke tenk på at du må lese alt. Lat som du bare skal lese det du først har skrevet opp, det er bedre enn ingenting. Ta en pause. Spis litt. Les litt til.

Med andre ord, er du frisk nok, så kutt ut panikken, les bare litt av gangen. Eller bytt om: skum alt et par ganger. Noter fire hovedpunkter.

Ikke få hetta. Og er du for sjuk, så må du avlyse. Bestem deg for det når du vet hvor sjuk du er (feber?).

Skrev h*n at h*n var syk??

Skrevet

Hvis du er så syk at du ikke får lest og du tror du kommer til å gjøre det dårlig i morgen pga formen, så må du nesten dra på legevakta og få deg sykemelding. Da slipper du iallfall å få ødelagt en eksamenskarakter fordi du har influensa.

Om du "bare" hangler, så har GoodTimes gode råd til deg; en ting av gangen, ikke stress! Det viktigste i dag er vel bare å få lest høydepunktene, du har vel ellers fulgt undervisning i semestere og kan pensumet?

Lykke til :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Skrev h*n at h*n var syk??

Hadde

et

her

igår

at

jeg

var

syk.

Nevnte

ikke

det

i

dette

innlegget,

men

det

vet

de

som

mitt

igår!

Gjest Tacomix
Skrevet

Tusen

takk

for

svaret

ditt!

Langt

og

veldig

bra

svar!

Det

skal

jeg

prøve

å

følge

resten

av

dagen.

Tusen

takk!

Jeg

ligger

ikke

helt

nede

selv

om

jeg

er

syk!

Bare

forkjøla

syk

tror

jeg

det

er,

slapp,

snørrete

og

veldig

trøtt.

håper

jeg

greier

meg

i

morgen,

bare

3

timers

eksamen

da,

men

det

er

fælt

å

sitte

syk

eksamen.

Takk

for

ditt

lange

og

gode

svar!

Gjest Tacomix
Skrevet

Hvis du er så syk at du ikke får lest og du tror du kommer til å gjøre det dårlig i morgen pga formen, så må du nesten dra på legevakta og få deg sykemelding. Da slipper du iallfall å få ødelagt en eksamenskarakter fordi du har influensa.

Om du "bare" hangler, så har GoodTimes gode råd til deg; en ting av gangen, ikke stress! Det viktigste i dag er vel bare å få lest høydepunktene, du har vel ellers fulgt undervisning i semestere og kan pensumet?

Lykke til :)

Tusen

takk

for

ditt

svar!

Ja

jeg

"bare" hangler.

Ligger

heldigvis

ikke

med

influensa,

bare

forkjølasyk,

men

det

setter

meg

helt

ut,

ikke

helt

i

form

til

å

lese

da,

men

jeg

jo

prøve.

Ellers

har

jeg

fulgt

undervisningen

og

kan

pensumet

sånn

nogelunde.

Jeg

får

hvertfall

prøve

mitt

beste

i

morgen,

får

vi

se

hvordan

det

går!

Takk

for

at

du

svarte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...