Gå til innhold

Kulturmøte. Respektløse gutter og dumme jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kommentarer?

http://shurl.org/ivsKE

Vel, det var det jeg sa. Allerede for 10-15 år siden. Det gikk troll i ord. Kvinnesynet er under en hver kritikk, og vil bli /blir verre og verre. Vi klarer ikke stoppe dette uhyre usympatiske inntrykket fra å feste seg. Avisene lar klokelig være å skrive om det. Vi tåler det ikke.

Skrevet

SVEIN A. HALVORSEN [email protected]

Ungdomsfesten i Kulturkvartalet, som politiet måtte stanse lørdag kveld, hadde ifølge lovens voktere mange negative ingredienser.

Ravende fulle ungdommer godt under 18 år og jenter fra 14 år og oppover som kun var iført ett eller maksimalt to små plagg.

Kledde seg ut som horer.

Ifølge festdeltakere var temaet for den gedigne festen "Pimp n`hoe", hvilket innebærer at jentene kler seg ut som horer. Politiet forteller at de mannlige deltakerne hovedsakelig var av utenlandsk opprinnelse, mens jentene var norske.

Arrangøren av festen forteller at hun spesifikt advarte mot at festen skulle ha et slikt tema.

- Noen kontaktet meg fordi de ønsket å arrangere en fest. Jeg sa ettertrykkelig at "Pimp n`hoe" var helt uaktuelt. Mitt formål med festen var å skaffe noen tusen kroner til et flerkulturelt fotballag jeg jobber med, sier Ziba Amindarolzarby i Østfold Ressurssenter til SA.

---------------

Komm: Problemet er bare at Ziba selv har akkurat det samme kvinnesynet og prøver å vri seg unna medias lys på dette. Hun "kjenner seg ikke igjen".

Gjest hæ, hoe?
Skrevet

Ehh...jeg skjønner ikke helt dette Pimp n'Hoe er vanlig temagreier på temafester blant unge nå for tiden, spesielt på BI og lignende...

Skrevet

Ehh...jeg skjønner ikke helt dette Pimp n'Hoe er vanlig temagreier på temafester blant unge nå for tiden, spesielt på BI og lignende...

Pimp n' hoe betyr hallik og hore.

Dette er noe voksne mennesker kan leke seg med, f eks på BI hvor de er 20-30 år gamle. Etter min mening ikke verre enn andre karnevalstema.

Problemet er bare at i dette tifellet var "horene" hovedsaklig norske jenter på 14-16 år og eldre gutter av utenlandsk opprinnelse. Disse fakta har revet opp to problematiske holdninger: innvandrergutters holdnnger til norske jenter, norske jenters umodne og vaklende prøvesmaking av en verden de ikke forstår. Jentene plasserer seg akkurat inn i den rollen guttene vil ha dem. Dette kan føre til en forsterket overbevisning om at guttene har rett. Guttene har ikke rett, jenter er likestilt gutter. Vi har slitt med å bekjempe det avstumpede kvinnesynet i 100 år.

Vi snakker om barn som ikke må få ødelegge livet for seg selv på grunn av umodenhet. Det er foreldre som skal sette grenser, de voksne. Ikke sjåvinistiske idrettsledere og halvvoksne innvandrergutter.

De som har vært i systemet vet om dette primitive kvinnesynet som har bredt om seg helt siden våre nye landsmenn ankom Oslo i 1970-åra.

Guttene har ikke rett, da det her dreier seg om barn, småjenter som ikke er voksne. Etterforskningen og barnevernsfolkas oppmerksomhet dreier seg om hva 14-16 åringer gjorde et sikt sted og hvem som arrangerte det. Det kan se ut som alle visste nøyaktig hve som foregikk, og at alle nå febrilsk prøver å unngå politiets klør. Og politiets klør er ute etter blod i dette tilfellet. Etterpåklokskap er ikke like verdifull som å tenke først, men du verden så det skaper oppstyr. Dette blir nok siste gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...