Gå til innhold

Har jeg rett på lønn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest lavoratrice
Skrevet

Jobbet i oktober 06 for et vikarbyrå. Jeg har ikke levert timelister og skattekort og leverte det i forrige uke (har ikke kommet på dette tidligere).

Men da fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlg var for sent - siden vi var inne i et nytt år og regnskapene var gjort.

Jeg må vel få penger for arbeidet jeg har gjort...? Eller?

De har aldri etterlyst timelistene. Jeg har bare vært sløv med å levere de inn, men trodde ikke det var sånn at man måtte gjøre det innen en viss dato?!

Agata1365381002
Skrevet

Den alminnelige foreldelsesfrist for pengekrav er 3 år. Så du har krav på lønna!

Gjest lavoratrice
Skrevet

Purret de deg virkelig ikke opp på dette?

Nei, hørte ikke et ord!

Gjest lavoratrice
Skrevet

Den alminnelige foreldelsesfrist for pengekrav er 3 år. Så du har krav på lønna!

Takk!

Da skal jeg jammen stå på krava:)

Skrevet

Jeg fatter ikke helt at det er mulig å ikke tenke på at man må levere timelister og skattekort når man jobber et sted og forventer lønn...?

Men allikevel, så er det nok som en annen svarer slik at du kan ha krav på pengene i ettertid.

Gjest lavoratrice
Skrevet

Jeg fatter ikke helt at det er mulig å ikke tenke på at man må levere timelister og skattekort når man jobber et sted og forventer lønn...?

Men allikevel, så er det nok som en annen svarer slik at du kan ha krav på pengene i ettertid.

Vel, dette var som sagt et vikarbyrå jeg jobbet for, og det var bare 3 dager det var snakk om.

Jeg somlet unødvendig lang tid med å levere timelistene av mange årsaker, hovedsaklig pga at skattekortene mine var spredt rundt om hos andre arbeidsgivere hvor jeg ville de skulle forbli, og jeg hadde heller ikke særlig behov for lønna der og da.

Skrevet

De trekker deg nok 50% i skatt, og så får du igjen ved skattoppgjøret, tenker jeg.

Gjest lavoratrice
Skrevet

De trekker deg nok 50% i skatt, og så får du igjen ved skattoppgjøret, tenker jeg.

Hæ?

Hvorfor skulle de gjøre det? Nå har jeg jo levert skattekort?

Skrevet

Vel, dette var som sagt et vikarbyrå jeg jobbet for, og det var bare 3 dager det var snakk om.

Jeg somlet unødvendig lang tid med å levere timelistene av mange årsaker, hovedsaklig pga at skattekortene mine var spredt rundt om hos andre arbeidsgivere hvor jeg ville de skulle forbli, og jeg hadde heller ikke særlig behov for lønna der og da.

Hvis det var så få timer, og så lite viktig for deg, så hadde det jo vært greiere om du bare hadde levert timeliste uten skattekort. Da hadde du fått lønnen, med 50% skattetrekk. Mye javel, men du hadde fått igjen det som var for mye over skatteoppgjøret (etter selvangivelsen).

Skrevet

Nei, hørte ikke et ord!

Veldig merkelig.

Men det er stor sjans for at du får 50% skattetrekk på dette ja, når du ikke leverte skattekortet i 2006, som var da du faktisk jobbet.

Veldig sløvt av deg selv også da, og ikke levere inn listene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...