Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en gutt på 18 år som har lenge vært plaget med magesmerter etter måltid. Det startet i august i fjor. Da fikk jeg vondt i magen etter enkelte måltid, gjerne når det var større måtid og lenge siden sist jeg hadde spist. Det har utviklet seg til å bli etter hvert måltid, selv en liten yoghurt. Jeg får ett kraftig press innom nedre brystkasse, det blir ubehagelig å puste, og etterhvert så blir jeg veldig slapp og kvalm også. Hvor kraftig det er, og hvor lenge det varer, kommer an på hvor mye jeg har spist. Er blitt værre og værre med tiden. Kommer også når jeg får høy puls. Er så plaget jeg nå er sjukmeldt. Er 187 høy, og nå 69 kg. Så begynner å bli ganske så tynn, har gått ned 8-9 kg siden jeg fikk plagene.

Har tatt gastroskopi, røngten og en mengde prøver, men har ikke funnet ut noe. Har du noe idè til hva det kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268413-magesmerter-etter-m%C3%A5ltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...
Gjest pærebrus875

at du spesielt har smerter etter større måltider hvor det er lenge siden du har spist, er veldig vanlig hos folk med spiseforstyrrelser.. pga tarmene ikke er vant til mat, så plutselig kommer det "massevis". Har du prøvd frokost, lunsj, mellommåltid om d blir lenge til middag, middag og kvelds? hjelper dette?

hvis ikke kan det godt være melkeintoleranse, cøliaki osv, prøv selv å utelukk melk først i 2 uker, og så drikk melk osv men ikke hvetemel...

lettbrus og andre ting med aspartam gir meg store magesmerter, men da en tid etter jeg har spist det, men det er vel kanskje noe å prøve å unngå om du drikker/spiser mye av det? Mange får magesmerter av det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...