Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har så lenge jeg kan huske ønsket å operere min brede nese smalere. Jeg har lest endel om dette på nettet, og fått inntrykk av at dette er en vanskeligere prosedyre enn fks en hump på neseryggen. Det som gjør at jeg er skeptisk er resultatet til flere kjente mennesker som tydeligvis har fått utført dette, men har et søkk på hver side, i det hele tatt ser nesen veldig operert ut, det verste eks.er vel micheal jackson. (Jeg er av norsk opprinnelse). Det er nok foresten ikke nesebenet som er bredt og rundt, men brusket. Jeg har hørt at doktor bunæs i sandvika utførerer dette, men er skeptisk da han ikke er plastikk kirurg,men øre,nese,hals lege. Er dette viktig i denne sammenheng, og uten å sette deg i en vanskelig situasjon, kan han eller andre anbefales for dette inngrepet? mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268823-neseplastikk-bred-nese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

En bred nesetipp kan være relativt enkel å få bra, i andre tilfeller vanskelig. Det avhenger bl.a. av hudens kvalitet ( fordi operasjonen går ut på å modifisere det bruskede evt. benede skjelett, mens huden forhåpentlig skal skrumpe og tilpasse seg ). Hvis nesen ser operert ut, kan man generelt si at noe er galt. I noen tilfeller kan dette skyldes komplikasjoner, men andre ganger er det gjort for mange operasjoner og grensen overskredet da man ser operert ut men ikke bedre. Dette er selvsagt svært beklagelig og burde ikke forekomme.

Enkelte øre-nese-hals leger vil være kompetent til å gjøre en neseplastikk, liksom enkelte plastikkirurger. Spesialiteten er altså ikke et tilstrekkelig kriterium.

En bred nesetipp kan være relativt enkel å få bra, i andre tilfeller vanskelig. Det avhenger bl.a. av hudens kvalitet ( fordi operasjonen går ut på å modifisere det bruskede evt. benede skjelett, mens huden forhåpentlig skal skrumpe og tilpasse seg ). Hvis nesen ser operert ut, kan man generelt si at noe er galt. I noen tilfeller kan dette skyldes komplikasjoner, men andre ganger er det gjort for mange operasjoner og grensen overskredet da man ser operert ut men ikke bedre. Dette er selvsagt svært beklagelig og burde ikke forekomme.

Enkelte øre-nese-hals leger vil være kompetent til å gjøre en neseplastikk, liksom enkelte plastikkirurger. Spesialiteten er altså ikke et tilstrekkelig kriterium.

Men hvordan vet man om de er kompetente til denne prosedyren eller ikke, det er ille om det blir helt feil midt i ansiktet.. Må man ta en sjanse om man ikke kjenner andre som har operert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...