Melkerullen Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Hei Jeg er gravid 10+5 uke og har den siste tiden vært skikkelig plaget med hodepine. Jeg jobber med salg og sitter i telefonen og betjener kunder (med alt mulig slags humør *smiler*) i 8-9 timer hver dag..aner ikke om det kan ha noen sammenheng. Jeg går vekk fra dataen minst en gang i timen - men vi har skikkelig slagspress og MÅ betjene et visst antall kunder pr time..så de blir som regel bare noen minutter. Passer også på å drikke masse vann hele dagen. Spiser regelmessig også..og sover 8-9 timer hver natt. Men - hodepinen går ikke vekk. I dag var det så ille at på vei hjem ble jeg skikkelig kvalm i bilen. Syns det er litt skremmende da jeg ikke er vant til å ha vondt i hodet...har det "aldri". Hva kommer dette av? Kan si at jeg elers har ingen plager i svangerskapet..merker ikke at jeg er gravid på annet enn litt mer trøtt en vanlig. Legen sa kvalme tydet på at babyen hadde det bra..vi som ikke er kvalme da eller har vært..har ikke vår baby det bra? Siste sak..hos legen i går på første kontroll skrev han at livmor var 12 cm og det tilsvarte 12 uker gravid. Jeg vet sikkert at EL flytta på seg for jeg og min kjære hadde sex uken før og uken etter EL..på EL var han ikke hjemme. Kan dette tyde på at jeg er en uke lenger eller er det normalt å ha så "stor" livmor ved 10+4 som jeg var i går? Nelkerullen 10+5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26891-hodepine-litt-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 Jeg skal bare kommentere det om kvalmen. Mange får høre at kvalme er et godt tegn, og tolker dette som at manglende kvalme er et dårlig tegn. Det er en misforståelse. Kvalmen er en vanlig reaksjon på svangerskapshormonene, og er et bevis på at hormonene er til stede (uten at dette forteller direkte hvordan babyen har det, det er da mye som kan skje selv om hormonene gjør det de skal!). Men hvis ikke kroppen din reagerer sånn, betyr ikke dette at hormonene mangler. Du nevner jo selv at du har andre graviditetssymptomer, og kvalmen bør ikke få noen hedersplass blant disse. Vi som slipper unna, bør glede oss over det i stedet for å bli bekymret. Det er en myte at alle gravide er morgenkvalme. Det HENDER at alle svangerskapssymptomer (alle, ikke bare kvalmen) forsvinner brått hvis fosteret dør meget tidlig, men det forekommer også at alle symptomer fortsatt er der selv om fosteret er dødt. Så ikke tenk på det legen sa som annet enn en "trøst" dersom du skulle føle deg uvel. Jeg har hatt tre førstetrimestre uten kvalme, og jeg har to barn. Moren min var heller ikke plaget av svangerskapskvalme. Hodepinen kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26891-hodepine-litt-til/#findComment-110115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 Vad din huvudvärk kommer sig av är inte lätt att veta. Kanske är det ditt stressade jobb som gjör att du får dessa symptom? Du skulle kanske behöva några dagras vila, för att bryta denna negativa trend? Fundera om detta kna lösa ditt problem. ta det annars upp med din doktor, för att få vägledning. Att inte kjänna illamående/kvalme under graviditeten betyder inte att något är galet. Jag är inte enig i din doktors uttalande om att detta skulle vara något positivt med kvalmen. En del kvinnor har otuen att drabbas av detta medans andra har turen att inte få det. Att bedömma hur långt du har kommit i graviditeten , går inte att gjöra föränn du varit på ultraljudet i vecka 16-18. Då kan man fastställa hur långt du har kommit och uträkna termin. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26891-hodepine-litt-til/#findComment-110235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.