Gå til innhold

Anbefalte innlegg

caramellina

Hva regnes for å være stort hode når barnet fødes? Barnet mitt hadde en hodeomkrets på 37,5 cm. Er dette stort? Grunnen til at jeg lurer, er at barnet fikk hard medfart under fødselen, utdrivningsfasen var altfor lang og barnet måtte fraktes rett til nyfødtintensiven. Grunnen til at fødselen tok lang tid er først og fremst at riene var svake, men kan det også ha betydning at hodet var stort?

Er det sannsynlig at ev. senere fødsler kan ende på samme måte? Bør jeg f.eks. få tatt en ultralyd for å måle hodeomkrets og ev. vurdere keisersnitt neste gaag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26916-stort-hode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

37,5 cm är inte ovanligt att jag mäter på nyfödda barn. Vad som anses vara normalt, kan jag inte säga då jag inte har de tabellerna framför mig. När de är helt nyfödda, så är ofta barnets huvud i hop tryckta och omformat, så att denna mätning kan vara svår att bedömma. Jag tror inte att din förlossning tog lång tid pga att barnets huvud var för stort, men jag har för lite uplysning för att med säkerhet kunna uttala mig om detta. Jag tycker att du skall gå igenom din förlossning med någon som var med, så kanske du kan få svar på de frågor som du undrar över bättre. lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26916-stort-hode/#findComment-110227
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...