Gå til innhold

Hvete og støv allergi + astma.

Anbefalte innlegg

Gjest En fortvilet småbarnsfar.

Hei. Jeg har et spørsmål til alle fagoperatører i næringsmiddelindustrien. Jeg har jobbet i flere år i ei mølle og har nå fått utviklet hvete og støv allergi + astma. Det jeg lurer på er om det er flere der ut, fordi akkurat nå så er det ikke så enkelt å gå på jobb. Hva synes dere jeg kan gjøre? Og hvis dere er i mitt tilfelle hva har dere gjort?

Takker for svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269417-hvete-og-st%C3%B8v-allergi-astma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Sorry at du får så sent svar.

Blandt mølle og bakeriarbeidere ser vi av og til at det utvikles allergier. Noen kan få problemer med øyne-og nese allergi, mens andre kan få astma problemer. Arbeidsmiljøet er selvsagt svært viktig for å forebygge dette, med støvavtrekk, mye frisk luft og evt. personlig værneutstyr som støvmasker ol.

Når ulykken har skjedd, du har blitt hveteallergisk med astma pga. arbeidet ditt, bør du være kvalifisert til attføring, evt. yrkesskadetrygd etc. Håper du har snakket med fastlege/bedriftslege/trygdeverket (NAV) om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...