Gå til innhold

sannheten om Paracet


Gjest migrenejenta

Anbefalte innlegg

Gjest advokado

Har lest litt om dette her på DOL, men det ser ut at det er like mange meninger som mennesker, noen sier at det er helt trygt i hele svangerskapet, andre sier at man ikke tar noe som helt selv de holder på å dø av smerte..Hva er riktig ? Kan det hende at min migreneuke forårsaket noen skader hos barnet på grunn av denne paracetforbruk jeg hadde ? Veldig takknemlig for svar..

Er ikke dette svar nok? Trådstrter er selv blitt utrygg....

Det at noen ikke vet om det er trygt, og lider seg gjennom smerter fordi de ikke vil ta paracet, bygger på uvitenhet. Det er dokumnetert at paracet ikke er farlig. Hva andre "synser" om saken er helt irrelevant. Det er jo viktig å fortelle folk som trådstarter om dette, så de kan slippe å være redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Det at noen ikke vet om det er trygt, og lider seg gjennom smerter fordi de ikke vil ta paracet, bygger på uvitenhet. Det er dokumnetert at paracet ikke er farlig. Hva andre "synser" om saken er helt irrelevant. Det er jo viktig å fortelle folk som trådstarter om dette, så de kan slippe å være redde.

Mitt poeng, er at mange er redde og usikre, uansett hva legestanden forteller dem. Nervøsitet og graviditet er ingen grei kombinasjon.

Jeg er enig med deg, og tror at paracet er helt ufarlig i små mengder.Trådstarter har sikkert konferert med legen sin, likevel nager tvilen henne... Det er derfor jeg skriver at enten stoler man på legevitenskapen eller ikke. Hun gjør det tydeligvis ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest advokado

Mitt poeng, er at mange er redde og usikre, uansett hva legestanden forteller dem. Nervøsitet og graviditet er ingen grei kombinasjon.

Jeg er enig med deg, og tror at paracet er helt ufarlig i små mengder.Trådstarter har sikkert konferert med legen sin, likevel nager tvilen henne... Det er derfor jeg skriver at enten stoler man på legevitenskapen eller ikke. Hun gjør det tydeligvis ikke!

Jeg syns det ser ut som om hun IKKE har spurt legen sin, men kjøpt paracet på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg syns det ser ut som om hun IKKE har spurt legen sin, men kjøpt paracet på egen hånd.

Det virker jo litt merkelig, ja, når man er så ofte til kontroll burde det være en enkel sak å spørre legen!

Jeg vil tro babyen hennes har det utmerket, og hun burde slutte å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest advokado

Det virker jo litt merkelig, ja, når man er så ofte til kontroll burde det være en enkel sak å spørre legen!

Jeg vil tro babyen hennes har det utmerket, og hun burde slutte å bekymre seg.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig plaget med migrene i svangerskapet, men jeg tok de samme tablettene som jeg tok før jeg ble gravid... legen min sa de skulle gå greit, og det gjorde det.. men da jeg var ca 5 mnd på vei, så forsvant migrenen helt.. hadde overhode ikke migrene de siste 4 mnd av svangerskapet..det var ganske deilig.. men det kom jo igjen etter fødselen da, men det var fantastisk å ikke ha migrene i 4 mnd, når jeg til vanlig har 2-3 anfall i uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Paracet er nok et av de tryggeste midler å bruke i graviditet for det er så gammelt og velkjent at man ville ha observert skadelige virkninger, om noe slikt var tilfelle.

I prinsipp sier man at gravide ikke skal bruke medikamenter, for så behøver man ikke å vurdere det enkelte preparat og kvinnens behov. Det synes jeg er en unnvikende innstilling, for selv sagt vil gravide også ha behov for medikamenter fra tid til annen. Da man ikke har observert fosterskader med paracet, kan du føle deg trygg og bruke det du trenger. Hos de fleste forsvinner migrenen i løpet av svangerskapet, så det er ikke sikkert du behøver å bruke så mye. Jeg håper du kan slippe bekymringer og bare glede deg over graviditeten. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migrenejenta

Paracet er nok et av de tryggeste midler å bruke i graviditet for det er så gammelt og velkjent at man ville ha observert skadelige virkninger, om noe slikt var tilfelle.

I prinsipp sier man at gravide ikke skal bruke medikamenter, for så behøver man ikke å vurdere det enkelte preparat og kvinnens behov. Det synes jeg er en unnvikende innstilling, for selv sagt vil gravide også ha behov for medikamenter fra tid til annen. Da man ikke har observert fosterskader med paracet, kan du føle deg trygg og bruke det du trenger. Hos de fleste forsvinner migrenen i løpet av svangerskapet, så det er ikke sikkert du behøver å bruke så mye. Jeg håper du kan slippe bekymringer og bare glede deg over graviditeten. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Tusen takk for svaret. Håper du har rett og anfallene avtar etter hvert, men foreløpig er jeg kommet til uke 11 og det blir bare verre.. Vurderer å snakke med lege om gradert sykemelding fra meget stressende jobb, kanskje det som er årsaken til forverring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...