Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1.Det står i Shela Kitzinger sin bok om svangerskap og fødsel (1990

utgave) at "hvis du er mer enn 25 uker gravid, vil de fleste flyselskaper

forlange et brev fra legen din om at det er orden for deg å reise."

Stemmer dette?

Jeg trodde det var snakk om senere i svangerskapet.

2. Det står videre: " det er uklokt å reise i et lite fly som ikke har

overtrykkskabiner. Tilstrømmingen av oksygen til fosteret kan noen

ganger bli dramatisk forminsket. "

Har alle alminnelige rutefly overtrykkskabiner?

Jeg og mannen min har bestilt billetter til Østerrike med Austrian

Airline når jeg er i uke 24, retur uke 27.

Jeg går på fragmin og albyl-E fordi jeg mistet mitt første barn i uke 32 pga. morkakesvikt grunnet et antifosfolopid syndrom som ble konstatert i ettertid. Jeg er derfor ikke interessert i å foreta meg noe som kan innebære risiko for barnet (eller meg)! Jeg tenker da særlig på tilstrømningen av oksygen til fosteret.

Takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26954-flyreise-og-risiko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er litt forskjellige regler for flyving, snakk med flyselskapet. Jeg tror grensen i Norge er 36 uker. Rutefly har trykk-kabiner og maske kommer ned hvis trykket faller.

Med en slik forhistorie vil jeg bestemt fraråde deg å reise utenlands. Jeg vil også tro at du fikk problem med reiseforsikring om noe skulle skje så du måtte på sykehus, evt en for tidlig fødsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26954-flyreise-og-risiko/#findComment-110380
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...