Gå til innhold

NHD sosialangst eller lav sosialintelligens?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Kan jeg stole på psykologen når h*n sier at det er angsten som gjør at jeg har problemer med å få venner og jobb? Jeg klarer ikke få tankene bort fra at det kanskje er noe galt med meg. Noe som gjør at jeg virker frastøtende på andre. Ville psykologen min sagt ifra hvis h*n så at jeg har slike problemer?

Fortsetter under...

Gjest melmøll

kjære melmøll, jeg er ei nhd, men det jeg tenker utfra det du skriver her og i ditt forrige innlegg er: kansje har du dårlig selvtillit?

Klem

takk jente 31 :-)

NHD svarer vel helst på medisinspørsmål han. Men jeg setter pris på svar fra alle dere som er her inne :-)

Jeg har nok dårlig selvtillit. Men det må jeg vel alltid ha hatt da ettersom jeg alltid har trukket meg unna? Jeg har nok alltid hatt et negativt tankemønster, tenkt at alle som avviser, mobber el er de som tør si sannheten om meg. Jeg godtok alltid hvis noen sa jeg ikke fikk være med å leke. Jeg sa ikke fra til voksne, men fant på noe for meg selv i stedet.

Jeg kommer bare ikke bort fra den tanken om at det må være noe galt. Leter alltid etter svar.

Selv om du ikke kjenner meg så har du jo lest noen av innleggene mine, så jeg skal prøve å stole på at det skyldes dårlig selvtillit.

*klem*

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Jeg klarer ikke få tankene bort fra at det kanskje er noe galt med meg. Noe som gjør at jeg virker frastøtende på andre."

Ja, satt på spissen er det vel noe galt: Angst (sosial fobi?).

Ja, det er noe du gjør eller ikke gjør. Du virker helt sikkert ikke frastøtende. Derimot kan personer med sosial fobi virke vanskelige å kommunisere med og komme innpå.

Mange svært sjenerte blir av andre oppfattet enten som sjenerte, uinteresserte eller arrogante.

Gjest Jente31

takk jente 31 :-)

NHD svarer vel helst på medisinspørsmål han. Men jeg setter pris på svar fra alle dere som er her inne :-)

Jeg har nok dårlig selvtillit. Men det må jeg vel alltid ha hatt da ettersom jeg alltid har trukket meg unna? Jeg har nok alltid hatt et negativt tankemønster, tenkt at alle som avviser, mobber el er de som tør si sannheten om meg. Jeg godtok alltid hvis noen sa jeg ikke fikk være med å leke. Jeg sa ikke fra til voksne, men fant på noe for meg selv i stedet.

Jeg kommer bare ikke bort fra den tanken om at det må være noe galt. Leter alltid etter svar.

Selv om du ikke kjenner meg så har du jo lest noen av innleggene mine, så jeg skal prøve å stole på at det skyldes dårlig selvtillit.

*klem*

Hei, dårlig selvtillit var en tanke som slo meg, men jeg er glad du fikk fagsvar. Jeg ville bare sende en stor klem tilbake :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...