Gå til innhold

kult navnevalg


Gjest rævablus

Anbefalte innlegg

Gjest rævablus

kom utfor en jente i dag som hadde fått en sønn. hun hadde gitt ett nokså uvanlig navn på den lille.

måtte seff spørre om navnet var på papir eller ett slags kallenavn. ja det var på papiret..

gutten het altså STORM

har internasjonale navn på mine små og og må si at dette navnet STORM var utrolig tøft hehe

kanskje min neste skal hete tsunami eller noe (?)

litt drøyt navn,men navnevalget er ufattelig stort her i verden så hvorfor ikke kalle barna annet enn rudolf,karl,helga,kristine osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har truffet noen som heter det. Artig med uvanlige navn syns jeg! Når man bare venner seg til det syns jeg det er ganske fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rævablus

Jeg har truffet noen som heter det. Artig med uvanlige navn syns jeg! Når man bare venner seg til det syns jeg det er ganske fint.

jeg har aldri hørt det før selv..synntes det var tøfft jeg:)

storm..

hun håpte bare at han ikke levde opp til navnet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Synes Storm er et flott navn. Det har styrke og klinger bra.

Likevel vet jeg ikke om jeg hadde kalt min sønn det. Mange hensyn å ta ved navnevalg.

Men først og fremst skal det være et navn man oppriktig føler for, som kjennes rett for akkurat det barnet. Oppkalling eller konformitet er ikke noe som appellerer til meg, jeg har ikke selv valgt veldig vanlige navn til mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra ssb.no:

"Du søkte på mannsnavnet: Storm

Det er 250 menn som har Storm som første fornavn.

Det er 140 menn som har Storm som eneste fornavn"

Grafen over navnet utvikling stod ved siden av, og begynte allerede før 1900, men med kraftig økning etter 2000.

I Jul på Månetoppen het den ene blånissen Storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest msmsms

tror det kom fra x-men faktisk

Sært å kalle opp en unge etter en form for uvær. Hva blir det neste Flo og Fjære? :P

Syns navnet var litt kult. Nordisk og røft. Blir kjedelig med alle søte Sander'ne og Emilie'ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får hun en jente neste gang som blir kalt, Jentungen :)

Neida, Storm er ikke det værste navnet jeg har hørt, selv om jeg ikke hadde valgt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får hun en jente neste gang som blir kalt, Jentungen :)

Neida, Storm er ikke det værste navnet jeg har hørt, selv om jeg ikke hadde valgt det selv.

Da jeg var på Chios sist sommer traff jeg et nederlandsk par med en 10 mnd. gammel datter, som het Jente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Da jeg var på Chios sist sommer traff jeg et nederlandsk par med en 10 mnd. gammel datter, som het Jente! :)

Morsomt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på Chios sist sommer traff jeg et nederlandsk par med en 10 mnd. gammel datter, som het Jente! :)

Kuult!!! De finnes noen skikkelig kuule navn i Nederland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Kuult!!! De finnes noen skikkelig kuule navn i Nederland.

Vi ble kjent med en nederlandsk i et utvekslingsprogram på skolen, han heter Bart.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Iflg. www.ssb.no:

"Det er 250 menn som har Storm som første fornavn.

Det er 140 menn som har Storm som eneste fornavn."

Navnet er nok uvanlig, men er blitt et "moderne" navn, jevnfør ovennevnte link, navnestatistikk.

Hilsen

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble kjent med en nederlandsk i et utvekslingsprogram på skolen, han heter Bart.

Hilsen

:-) Det heter forresten en person i Harry Potter-bøkene også, Bart Kroek. (norsk oversettelse)

Ellers så synes vel de engelskspråklige at det er nokså komisk med norske navn som Roar og Bent;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...