Gå til innhold

Hva ha i bilen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg mener å ha hørt at man ikke skal bruke startkabler på moderne biler....? Overhørte sånn halvveis noen som snakket om noe slikt...

Hmm! Kan kanskje stemme det! Har aldri hørt om det, men så har ikke jeg ny bil, bare en gammel traver med sporadiske behov for startkabler;)

Hmm! Kan kanskje stemme det! Har aldri hørt om det, men så har ikke jeg ny bil, bare en gammel traver med sporadiske behov for startkabler;)

Ja, ikke vet jeg. altså, men jeg overhørte noen som på mer generelt plan beklaget seg over disse moderne bilene, der man ikke kan gjøre noe selv, men alltid må på merkeverksted, og da ble det nevnt noe om startkabler....;-)

Hørte ikke skikkelig etter, jeg da;-)

Jeg mener å ha hørt at man ikke skal bruke startkabler på moderne biler....? Overhørte sånn halvveis noen som snakket om noe slikt...

Man kan bruke startkabler på nye biler, men da må det være kabler med elektrosperre, sånn at det elektroniske i bilen ikke tar skade.

Jeg har sånne i bilen, koster flere hundrelapper :(

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1173813193' post='3571164]

Man kan bruke startkabler på nye biler, men da må det være kabler med elektrosperre, sånn at det elektroniske i bilen ikke tar skade.

Jeg har sånne i bilen, koster flere hundrelapper :(

OK, kan ikke bare bruke de "gode gamle" altså?

Ser andre har nevnt førstehjelpspute - jeg vil bare tilføye: "oppvaskshansker" som legges inn i førstehjelpsputa. Har vært førstemann på ulykkessted et par ganger - og med blod/gørr og knust glass overalt hjelper de tynne engangshanskene som følger med sånne førstehjelpsgreier lite. Et par sånne gule tykkere gummihansker er tingen.

Det var sannelig et godt tips!

Annonse

Tar du med motorolje så må du lære deg å peile oljen og etterfylle. Du trenger ikke motorolje hvis du sjekker dette rimelig ofte. Hvis du ikke reiser på langtur da. Hvis du skal besøke meg f.eks:-)

Men ha med ei flaske med kondensfjerner. Det er svært lurt om vinteren. Ha på litt når det er kaldt også, men det å ha ei flaske liggende i bilen er utrolig bra hvis bilen skulle stoppe på grunn av kondens.

Lær deg å skifte hjul og hvordan du skal få opp skurer som sitter hardt.Bruk bena og ikke hendene og spark til verktøyet.

Det hjelper ikke med verktøy hvis du ikke klarer å bruke det, bortsett fra at du kan få hjelp fra noen som kan bruke det da.

Jeg kan ikke så mye om bil, men peile olje - det kan jeg! :o)

Kondensfjerneren skal på hvilken tank? *Pinlig* Bensintanken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...