Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sunni

Jeg har kjøpt (og begynt å gi) min lille sønn et slags flytende kosttilskudd som jeg har kjøpt på helsekostbutikk.

Det inneholder (pr.dagsdose, 5 ml)

1200 mg omega3-fettsyrer, hvorav 410 mg EPA og 280 mg DHA, 230 mg alfalinolensyre(ALA)

510 mg omega6-fettsyrer, hvorav 500 mg linolsyre

1400 mg oljesyre

D-vit 200 i.e.

E-vit 10 i.e.

Er dette et godt og sundt tilskudd? På hvilken måte er det bra, bortsett fra D-vitaminet? Kan dette hjelpe på litt tørr hud?

Jeg ammer litt ennå, og gir ikke tran, nå som han får dette tilskuddet.

Takk for svar, og takk for en flott side. Kjekt å ha deg å ty til i slike spørsmål.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27028-pr%C3%B8ver-igjen-bruset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Sunni,

Moderne forskning har lært oss mye om betydningen av de ulike fettsyrene og det ser ut som om økt inntak av omega 3 fettsyrer som EPA og DHA er forbundet med en rekke helse- effekter. De viktigste er utvikling og modning av barnets hjerne og nervesystem. I tillegg er en balanse mellom omega 3 og omega 6 fettsyrer viktig for huden og tilskuddet du beskriver kan være utmerket ved tørr hud. Du behøver ikke gi tran når barnet ditt får dette tilskuddet.

Gjest Sunni

Heisann, kan jeg spørre om hva dette produktet heter? Finnes det i fast form da jeg har 2 større barn? Trengs det vanlige vitaminer i tillegg? (mulitvitaminer)

På forhånd takk!

Det heter "Eskimo Kids", og du får det altså på helsekostbutikker.

Jeg vet ikke om det trengs et vitamintilskudd i tillegg. Det er jo "bare" vitamin E og D i dette, så kanskje. Men en bør jo være obs, slik at det ikke blir for mye vitamin D. Problemet er at de fleste vitamintilskudd, hvor de har utelatt vitamin D, der har de også utelatt vitamin A.

Kanskje Bruset har noen tips eller råd?

Det heter "Eskimo Kids", og du får det altså på helsekostbutikker.

Jeg vet ikke om det trengs et vitamintilskudd i tillegg. Det er jo "bare" vitamin E og D i dette, så kanskje. Men en bør jo være obs, slik at det ikke blir for mye vitamin D. Problemet er at de fleste vitamintilskudd, hvor de har utelatt vitamin D, der har de også utelatt vitamin A.

Kanskje Bruset har noen tips eller råd?

Kjære Sunni,

Etter min erfaring trenger barn som ikke spiser mye frukt tilskudd av vitamin C og de som ikke spiser middag kan få et tilskudd med de viktigste mineralene som for eksempel sink.

Heisann, kan jeg spørre om hva dette produktet heter? Finnes det i fast form da jeg har 2 større barn? Trengs det vanlige vitaminer i tillegg? (mulitvitaminer)

På forhånd takk!

Kjære Tulla,

Hva er navnet på produktet?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...