Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn hormonspiral 2 mnd. etter siste fødsel (har nå 3 barn). Hadde småblødninger i ca. 2 mnd., før det stopppet. Ikke problemer med blødninger i 2 mnd, men har nå de siste 4 mnd. hatt så og si daglige blødninger. Jeg ammer ennå (ca 2 ganger pr. dag) og er 32 år. Hvor lenge må jeg "godta" å ha slike blødninger? Bør jeg ta ut spiralen og gå tilbake til P-piller igjen som jeg egentlig ikke hadde noen bivirkninger av?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27029-hormonspiralbl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig med småblødninger i mange måneder etter man har fått hormonspiral. Jeg kan regne ut at det er ca 10 måneder siden du fødte. Det er mulig at du har fått dine hormoner tilbake nå i siste blødningsrunde og må regne med at det kan ta ca 6 måneder. Hvis du ikke kan akseptere blødninger må du selvsagt overveie annen prevensjon. P-pille kan redusere melken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...