Gå til innhold

Medisiner (Remeron, Efexor) og økt apetitt

Anbefalte innlegg

Gjest bollen

Hvor vanlig er bivirkningen vektøkning/økt apetitt av Remeron. Er det riktig at det er vanligere å få denne bivirkningen av Remeron enn av Efexor?

Jeg har det bra nå, men med flere depressive episoder bak meg, bør jeg vel være medisinert en god stund til for å forebygge nye episoder. Jeg har lite lyst til å komme så langt ned en gang til. Samtidig som jeg nok kan bli deprimert av det også, hvis jeg fortsatt skal øke vekten som nå. Jeg vet ikke egentlig om jeg ble bra av medisinen eller depresjonen bare "brente" ut, da effekten kom et halvt år etter opptrapping til min dose.

Har Remeron egentlig antidepressiv effekt, eller hjleper den bare på søvn?

Finnes gode alternativer som i mindre grad gir vektøkning?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...