Gå til innhold

Markering av leste innlegg

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Fargen er fortsatt gul (fargekode: #ffffcc), men oppleves litt forskjellig på ulike skjermer. Men så lenge du er happy med fersken er det jo bare bra :))

Det andre du etterspør, nemlig dette med lest link ettersom du veksler mellom siste 25, 50, 100 og selve trådlisten, er litt mer tricky. Tror ikke vi klarer å finne en god løsning på det med en gang. Vi vurderer imidlertid også andre løsninger hvor siste 25-100 ikke vises i et popup-vindu, men venter litt med å ta en avgjørelse på det til vi har løst de mest kritiske tingene her.

Hva er det du røyker? Fargen er da ikke lenger som i går. Nå er skriften sort på noe som best kan betegnes som grårosa.

Dette er verre enn i går. Nå sliter jeg med å se skriften.

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Fargen er fortsatt gul (fargekode: #ffffcc), men oppleves litt forskjellig på ulike skjermer. Men så lenge du er happy med fersken er det jo bare bra :))

Det andre du etterspør, nemlig dette med lest link ettersom du veksler mellom siste 25, 50, 100 og selve trådlisten, er litt mer tricky. Tror ikke vi klarer å finne en god løsning på det med en gang. Vi vurderer imidlertid også andre løsninger hvor siste 25-100 ikke vises i et popup-vindu, men venter litt med å ta en avgjørelse på det til vi har løst de mest kritiske tingene her.

I tillegg er det så liten forskjell på den hvite boksen jeg skriver i og feltet rundt, at jeg knapt ser forskjell. Du kan ikke ha hvitt og grårosa ved siden av hverandre og forvente at folk skal se forskjell. Det er jo knapt fargekontrast.

Gjest ChiengMai

"Forresten, før var det "eldre innlegg" og "nyere innlegg"-knapp både oppe og nede på trådlisten. Det er veldig irriterende å måtte scrolle opp hele tiden når man skal gå tilbake."

Det skal vi fikse.

"Ønsker også at når man klikker på "vis alle" at man slipper å trykke på den igjen når man går på "forrige side"."

Det skal vi se på, men jeg lover ikke noe. Kanskje har vår dataviz et ess i ermet.

"Er det lenge til "svar til meg"- funksjonen kommer tilbake? Håper ikke det også blir en popupboks hvor innleggene ikke blir markert, for da er det faktisk ikke brukbart å være her lenger."

Er på plass, men ikke slik du ønsker. Se et annet sted i denne tråden.

"Og fra Gyda og meg: Vertikalt oppsett, takk! ;)"

Nope. Vertikalt oppsett er historie, men alt kan forbedres ;))

"Kanskje har vår dataviz et ess i ermet."

I så fall får han riste det frem før alle forsvinner herfra. At dere ikke ser dette er håpløst er for meg en gåte.

Dataviz my ass.

Forslag:

Flytt "Bytt Forum"-drop down menyen opp på det grå feltet, der det allerede står hvilket forum det er. Da får dere plass til noen flere trådlinjer.

La siste 100 (25 | 50) dukke opp i trådliste-feltet. (Lurer på om ikke pop-up-løsningen ble prøvd ut i et tidligere design også, uten at det fungerte).

Gjest trultemor26

Hva er det du røyker? Fargen er da ikke lenger som i går. Nå er skriften sort på noe som best kan betegnes som grårosa.

Dette er verre enn i går. Nå sliter jeg med å se skriften.

Hvis du ser veldig veldig skrått på skjermen så ser du at det er gult!

Annonse

Gjest Redaktør/daglig leder

Forslag:

Flytt "Bytt Forum"-drop down menyen opp på det grå feltet, der det allerede står hvilket forum det er. Da får dere plass til noen flere trådlinjer.

La siste 100 (25 | 50) dukke opp i trådliste-feltet. (Lurer på om ikke pop-up-løsningen ble prøvd ut i et tidligere design også, uten at det fungerte).

Godt forslag. Skal se litt på det. Siste 100 i popup er bare en mellomløsning til vi finner ut av ekspandering av Iframe i Firefox.

Godt forslag. Skal se litt på det. Siste 100 i popup er bare en mellomløsning til vi finner ut av ekspandering av Iframe i Firefox.

Åh takk, kan dere få til det på svar til meg også? Da kan det faktisk bli mulig å være her. Og please fiks markering av leste innlegg på 100 nyeste og svar til meg i firefox. Vi henger på danske dol så lenge. :)

Vil bare melde fra om at alle svarene i 'svar til meg' blir mørkeblå igjen når jeg oppdaterer siden. Mulig dere er klar over det men...

Hvorfor opprettet dere ikke et prøvedol, så vi brukere kunne ha prøvd oss på, så hadde dere fått mye mer konstruktiv kritikk, nå ble det mye oppgulp.

Jeg kan ikke fatte hvorfor dere innførte et halvferdig produkt, dere kunne fint ha ventet i noen dager eller ei uke eller to, så dere fikk prøvd dette ut skikkelig, gjerne ved hjelp av oss brukere. Men dere hadde vel satt en deadline og da skal den følges uansett hvilke konsekvenser det har. Prosjektleder, som kanskje er deg ? har vel bevisst at du klarer å holde tidsskjema. Men om produktet er bra er ikke så viktig, du har gjort jobben din, må vite.

Tidsskjema er viktigere enn kvaliteten på produktet som skal leveres.

Dette er svært amatørmessig, men det har jeg påstått lenge at dere er og noe dere klarer å bevise gang på gang.

Siden har blitt mye bedre i det siste døgnet, men gjør noe med tekststørrelsen når vi skriver innlegg, hvorfor kan den ikke være like stor som ved "forhåndsvisning"? Dette er for smått og er slitsomt å se på. Det er ikke bare 20 åringer som ser som hauker som er her. Ser dere ikke det selv, før dere innfører noe??

I tillegg må dere gjøre noe med trådlisten, den er altfor liten og jeg føler at jeg sitter i et lite lukket rom og hvor jeg ikke klarer å få oversikten over noe.

Sørg også for at "forhåndsvisning" og "send innlegg" knappene ikke blir borte når vi scroller, når vi skriver innlegg. Det gjelder også selvsagt andre faste knapper også.

ShitDiddelyDo

Hvorfor opprettet dere ikke et prøvedol, så vi brukere kunne ha prøvd oss på, så hadde dere fått mye mer konstruktiv kritikk, nå ble det mye oppgulp.

Jeg kan ikke fatte hvorfor dere innførte et halvferdig produkt, dere kunne fint ha ventet i noen dager eller ei uke eller to, så dere fikk prøvd dette ut skikkelig, gjerne ved hjelp av oss brukere. Men dere hadde vel satt en deadline og da skal den følges uansett hvilke konsekvenser det har. Prosjektleder, som kanskje er deg ? har vel bevisst at du klarer å holde tidsskjema. Men om produktet er bra er ikke så viktig, du har gjort jobben din, må vite.

Tidsskjema er viktigere enn kvaliteten på produktet som skal leveres.

Dette er svært amatørmessig, men det har jeg påstått lenge at dere er og noe dere klarer å bevise gang på gang.

Siden har blitt mye bedre i det siste døgnet, men gjør noe med tekststørrelsen når vi skriver innlegg, hvorfor kan den ikke være like stor som ved "forhåndsvisning"? Dette er for smått og er slitsomt å se på. Det er ikke bare 20 åringer som ser som hauker som er her. Ser dere ikke det selv, før dere innfører noe??

I tillegg må dere gjøre noe med trådlisten, den er altfor liten og jeg føler at jeg sitter i et lite lukket rom og hvor jeg ikke klarer å få oversikten over noe.

Sørg også for at "forhåndsvisning" og "send innlegg" knappene ikke blir borte når vi scroller, når vi skriver innlegg. Det gjelder også selvsagt andre faste knapper også.

Det er forjævlig.

Jeg forsøker å lese innlegget ditt, men skriften er rett og slett for liten til at det lar seg gjøre uten at får vondt i hodet. Og jeg har ikke engang dårlig syn. Dette er et legeforum og jeg vil tro det er folk med diverse plager som har langt større problemer enn meg hva skriften angår.

Jeg kunne naturligvis økt skriftstørrelsen, men problemet med det er at alle andre sider da vil vise aaaaaalt for stor skrift, og dol må jo tilpasse seg disse sidene - altså normal skriftstørrelse.

Dette er bare komisk. :)

Det er forjævlig.

Jeg forsøker å lese innlegget ditt, men skriften er rett og slett for liten til at det lar seg gjøre uten at får vondt i hodet. Og jeg har ikke engang dårlig syn. Dette er et legeforum og jeg vil tro det er folk med diverse plager som har langt større problemer enn meg hva skriften angår.

Jeg kunne naturligvis økt skriftstørrelsen, men problemet med det er at alle andre sider da vil vise aaaaaalt for stor skrift, og dol må jo tilpasse seg disse sidene - altså normal skriftstørrelse.

Dette er bare komisk. :)

Du sier noe. Jeg også kjenner jeg fort blir sliten i øynene av dette. Merkelig at de som har jobbet med dette ikke merker dette selv. Skulle tro de er amøber som ikke følger med i det hele tatt.

Skriver jeg feil og f.ks har en "i" for mye i et ord, så klarer jeg knapt å slette den, fordi jeg finner den knapt.

Dette synes jeg er svært amatørmessig.

ShitDiddelyDo

Du sier noe. Jeg også kjenner jeg fort blir sliten i øynene av dette. Merkelig at de som har jobbet med dette ikke merker dette selv. Skulle tro de er amøber som ikke følger med i det hele tatt.

Skriver jeg feil og f.ks har en "i" for mye i et ord, så klarer jeg knapt å slette den, fordi jeg finner den knapt.

Dette synes jeg er svært amatørmessig.

Ja, det er nesten for amatørmessig til at jeg tror det jeg ser.

Jeg mistenker at de som styrer med dette sitter på svært store skjermer og ikke tenker på de som sitter på vanlige laptopper eller 17-tommers-skjermer.

Og det er jo i så fall imponerende nok ...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...