Gå til innhold

Bedøvd tunge etter trekking av tann


FruNy

Anbefalte innlegg

Jeg trakk en visdomstann for fem dager siden, det tok to timer og var ikke en enkel trekking. Bedøvelsen gikk ut som normalt, men tungen er fortsatt uten følelse. Tannlegen skjønner ikke hvordan det kunne ha skjedd, han har opplevd et tilfelle tidligere, da var han uheldig og traff en nerve. Han sier bare at det vil gå over, og at jeg må være tålmodig.

De siste dagene har jeg kjent masse prikking og "knipsing" på tunga selv om jeg ikke har følelse i den, er det et godt tegn? Det er skikkelig ubehagelig og ikke morsomt å snakke....Ka du trur? Vil det gå over? Bør jeg få sjekket dette hos fastlegen?

FruNY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...

Heisann

Leste innlegget ditt og ser det er en stund siden du stillte spørsmålet og håper derfor det har ordnet seg for deg :o) (da øyner jeg et håp selv)

Sliter med samme problemet etter trekking og nå er det gått 3 mnd og merker ingen bedring eller forandring :o(.

Har søkt en del på nettet men føler det er få som har opplevd dette og tannlegene likeså. Ble litt "glad" når jeg fant ditt innlegg her og håper din historie har positiv ending.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest syv søstre

Det kan ta opptil 6-12 måneder å få tilbake full følelse i tunge og lepper etter visdomstann-operasjon. Det er nerven som er kommet i klem - det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...