Albertine Skrevet 13. mai 2001 Del Skrevet 13. mai 2001 Jeg flytter til en større by i slutten av juni, og vil da være seks måneder på vei. Til nå har jeg gått til kontroll på legesenteret her i kommunen og har hatt fin oppfølging både hos lege og jordmor. Problemet er at den byen jeg flytter til har fastlegeordning med sprengt kapasitet, og 75% jordmormangel. Hvordan bør dette ordnes sånn at jeg får oppfølgning videre? Kan jeg risikere å stå uten hjelp, eller har jeg krav på det? Jeg har tenkt å ta opp dette med min jordmor, men det er så lenge til jeg har time at jeg velger å spørre her først. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27142-gravid-og-flytting-til-annen-kommune/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. mai 2001 Del Skrevet 13. mai 2001 Jeg vil anbefale deg å undersøke hvilke legekontor i den byen du skal flytte til, som har jordmordekning. Kanskje kan du påvirke valget av fastlege ved å finne en du ønsker, for så å kontakte trygdekontoret. Det er de som har oversikt over hvem som har ledig kapasitet. Ellers bør du prøve å stole på at du kommer til en lege som ihvertfall vet å henvise deg til spesialist hvis det skulle oppstå komplikasjoner. Når man bor i en by, er det gjerne kortere vei til fødepoliklinikk enn fra en distriktskommune. Det er dessverre ikke nok jordmødre hverken i byene eller i distriktet, og det går utover de gravide. Du har uansett vært heldig som har hatt jordmor fram til nå, men jeg forstår dillemmaet du føler på. Det er klart man føler det litt utrygt når man må bryte opp midt i et svangerskap og må knytte kontakt med lege/jordmor som du ikke kjenner fra før. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27142-gravid-og-flytting-til-annen-kommune/#findComment-110864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.