Gjest Engstelig! Skrevet 13. mai 2001 Del Skrevet 13. mai 2001 Hei MIn venninne opplevde for en tid siden at hun lakk fostervann og måtte avbryte svangerskapet i uke 19. Jeg er 12 uker på vei og syns jeg er vel mye vår i trusa. Den er fuktig hver dag - og det er jeg ikke vant til. Jeg vet man får økt utflod når man er gravid....men likevell. Min venninne ante ikke noe at hun lakk fostervann før hun på UL fikk beskjed at her var det så lite at det var ikke noe annet å gjøre enn å avbryte. Jeg spurte henne i etterkant om hun ikke hadde merka noe og hun sa nei - men hun hadde gått med truseinnlegg på grunn av det hun trodde var økt utflod. Jeg vet det er uhyre skjeldent - men jeg tenker jo på det likevell. His kontrollen sist uke fikk jeg beskjed at min livmor var litt større enn vanlig ved den lengde i svangerskapet jeg var. Det kan jo bare være at jeg er kommet lenger så det bryr jeg meg ikke om. Men..de som lekker fostervann - gjør de dette hele tiden eller starter det ut i svangerskapet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27163-fostervannslekasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. mai 2001 Del Skrevet 13. mai 2001 Det er som du sier, svært sjelden at man må avbryte et svangerskap p.g.a fostervannslekkasje. Jeg vil anbefale deg å ikke fokusere så mye på dette i ditt tilfelle. Det er klart man blir litt ekstra påvirket når noen man kjenner opplever noe så tragisk, men det har lite for seg at du skal engste deg for at dette skal skje med deg også. Det du forteller om økt utflod er svært vanlig. Det er mange som opplever at de blir våt i trusen daglig p.g.a. utflod. Jeg vil likevel anbefale deg å ikke bruke så mye truseinnlegg. Det øker faren for å få soppinfeksjoner, som er et vanlig problem i svangerskapet. Når det blir tett, klamt og fuktig, som ved bruk av truseinnlegg, vil soppbakteriene trives godt, og man kan komme inn i en vond sirkel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27163-fostervannslekasje/#findComment-110863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.