Gå til innhold

Jeg skal si opp jobben min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver jeg i oppsigelsen?

* har ikke peiling*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du skriver vel at du ønsker si opp jobben. Så må du jobbe ut oppsigelsestiden. Du trenger ikke begrunne hvorfor du sier opp.

Gjest Oppsigelse
Skrevet

Hei.

Jeg slutter.

Smask fra Lotte :o)

Skrevet

Jeg sier med dette opp min stilling som VVV ved SSS fra aa/bb-cc, slik at min siste dag som ansatt blir dd/ee-ff.

Mista nikket
Skrevet

Skynd deg å gjør det før 1/4 så slipper du en ekstra måned oppsigelsestid

Caloni Makaroni
Skrevet

Du -trenger- ikke skrive noe annet enn "jeg sier opp min stilling som xx med virkning fra ddmmyy".

Men: Jeg går ut i fra at du skal inn i en annen jobb? Det kan være kjekt å kunne bruke din nåværende jobb som referanse på et senere tidspunkt. Da er det dumt om det siste du gjorde var å skrive "jeg slutter, hilsen lotte", det tar seg sikkert ikke så godt ut foran fremtidige arbeidsgivere.

Skrevet

Du skriver vel at du ønsker si opp jobben. Så må du jobbe ut oppsigelsestiden. Du trenger ikke begrunne hvorfor du sier opp.

Man må ikke jobbe ut oppsigelsestiden, men det kommer helt an på arbeidsgiver. Man kan skrive i oppsigelsen enten at man ønske å jobbe ut oppsigelsestiden eller at man ber om å få gå før oppsigelsestiden er utløpt. Dersom man ønsker å ta ut ferie i oppsigelsestiden, bør man også skrive dette.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Man må ikke jobbe ut oppsigelsestiden, men det kommer helt an på arbeidsgiver. Man kan skrive i oppsigelsen enten at man ønske å jobbe ut oppsigelsestiden eller at man ber om å få gå før oppsigelsestiden er utløpt. Dersom man ønsker å ta ut ferie i oppsigelsestiden, bør man også skrive dette.

Ja, men det er en grunn til at det er oppsigelsestid. Arbeidsgiver har jobb som må gjøres. Derfor er jo vedkommede ansatt. Og oppsigelsestiden kan tenkes bli brukt til å finne en til å erstatte den som slutter.

Mista nikket
Skrevet

Ja, men det er en grunn til at det er oppsigelsestid. Arbeidsgiver har jobb som må gjøres. Derfor er jo vedkommede ansatt. Og oppsigelsestiden kan tenkes bli brukt til å finne en til å erstatte den som slutter.

..og opplæring av nyansatt

• 2 uker senere...
Skrevet

Vel, som jeg skrev i innlegget mitt er det helt opp til arbeidsgiver, men det er ikke noe i veien for å legge inn en liten anmodning om å få gå før dersom man ønsker det. Men det er og blir en forespørsel, helt opp til arbeidsgiver å bestemme dette. Min erfaring er at arbeidsgivere er storsinnet når det gjelder slike anmodninger dersom man kan grunngi dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...