Lotte :o) Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Hva skriver jeg i oppsigelsen? * har ikke peiling* 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Du skriver vel at du ønsker si opp jobben. Så må du jobbe ut oppsigelsestiden. Du trenger ikke begrunne hvorfor du sier opp. 0 Siter
Gjest Oppsigelse Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Hei. Jeg slutter. Smask fra Lotte ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Jeg sier med dette opp min stilling som VVV ved SSS fra aa/bb-cc, slik at min siste dag som ansatt blir dd/ee-ff. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Skynd deg å gjør det før 1/4 så slipper du en ekstra måned oppsigelsestid 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Du -trenger- ikke skrive noe annet enn "jeg sier opp min stilling som xx med virkning fra ddmmyy". Men: Jeg går ut i fra at du skal inn i en annen jobb? Det kan være kjekt å kunne bruke din nåværende jobb som referanse på et senere tidspunkt. Da er det dumt om det siste du gjorde var å skrive "jeg slutter, hilsen lotte", det tar seg sikkert ikke så godt ut foran fremtidige arbeidsgivere. 0 Siter
lonelyP Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Du skriver vel at du ønsker si opp jobben. Så må du jobbe ut oppsigelsestiden. Du trenger ikke begrunne hvorfor du sier opp. Man må ikke jobbe ut oppsigelsestiden, men det kommer helt an på arbeidsgiver. Man kan skrive i oppsigelsen enten at man ønske å jobbe ut oppsigelsestiden eller at man ber om å få gå før oppsigelsestiden er utløpt. Dersom man ønsker å ta ut ferie i oppsigelsestiden, bør man også skrive dette. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Man må ikke jobbe ut oppsigelsestiden, men det kommer helt an på arbeidsgiver. Man kan skrive i oppsigelsen enten at man ønske å jobbe ut oppsigelsestiden eller at man ber om å få gå før oppsigelsestiden er utløpt. Dersom man ønsker å ta ut ferie i oppsigelsestiden, bør man også skrive dette. Ja, men det er en grunn til at det er oppsigelsestid. Arbeidsgiver har jobb som må gjøres. Derfor er jo vedkommede ansatt. Og oppsigelsestiden kan tenkes bli brukt til å finne en til å erstatte den som slutter. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Ja, men det er en grunn til at det er oppsigelsestid. Arbeidsgiver har jobb som må gjøres. Derfor er jo vedkommede ansatt. Og oppsigelsestiden kan tenkes bli brukt til å finne en til å erstatte den som slutter. ..og opplæring av nyansatt 0 Siter
lonelyP Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Ja, men det er en grunn til at det er oppsigelsestid. Arbeidsgiver har jobb som må gjøres. Derfor er jo vedkommede ansatt. Og oppsigelsestiden kan tenkes bli brukt til å finne en til å erstatte den som slutter. Vel, som jeg skrev i innlegget mitt er det helt opp til arbeidsgiver, men det er ikke noe i veien for å legge inn en liten anmodning om å få gå før dersom man ønsker det. Men det er og blir en forespørsel, helt opp til arbeidsgiver å bestemme dette. Min erfaring er at arbeidsgivere er storsinnet når det gjelder slike anmodninger dersom man kan grunngi dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.