Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger litt hjelp ang garantier, forsikring, ha krav på??

Det hele dreier seg om at jeg og min samboer nettopp har kjøpt oss leilighet... og tilfeldig i går merket jeg at gulvet på kjøkkenet var ujevnt... ( gulvet er pergo, så i skjøtene går det oppover, skjøtene møtes i en topp om dere forstår.)

Så vi så nærmere på dette å det viser seg at vi klare å klem veske ut av skjøtan... og vesken lukta mugg, innestengt og råt'n.

Så det er mest sannsynelig fukt under pergoen... så det hele må vel fjernes...

Men siden vi nettopp har kjøpt... i februar... har vi krav på erstatning eller lignende?

Vi har tegna innboforsikring, men det er jo såpass kort siden vi kjøpte burde ikke selger stå ansvarlig??

Vi bor i borettslag, og i salgsprospektet sto det at det ikke ble funnet noen form for fukt på kjøkkenet.

MEn det må ha vært der siden vi kjøpte, for jeg har omtrent ikke vaska kjøkken gulvet, og ingenting har hatt lekkasje!!

Hvilke rettigheter har vi????

Hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg ville kontaktet styret i borettslaget og evt. mekler og forsikringsselskap og forhørt meg der først.

Skrevet

Jeg vet at mange har eierskifteforsikring. Det er i hvertfall noe å sjekke ut.

Ellers mener jeg at selger er ansvarlig når de vissste eller burde ha visst at det er problemer.

Uansett så hadde jeg kontaktet megler for å forhøre meg.

Skrevet

Man har fem års garanti for slikt. Ring megler.

Skrevet

Hva sier tilstandsrapporten da?

Den dere fikk før dere kjøpte?

Gjest en som ogsa har kjøpt
Skrevet

Jeg vet at mange har eierskifteforsikring. Det er i hvertfall noe å sjekke ut.

Ellers mener jeg at selger er ansvarlig når de vissste eller burde ha visst at det er problemer.

Uansett så hadde jeg kontaktet megler for å forhøre meg.

Ikke dersom det er åpenbare feil. At gulvet spriker burde kjøper ha sett.

Men fuktskader som viser seg når det er påpekt at det ikke er fukt er nok en annen sak.

Skrevet

Hva sier tilstandsrapporten da?

Den dere fikk før dere kjøpte?

I prospektet så står det at det ikke er funnet noen fukt skader på kjøkknet.

Leiligheten vi har kjøpt er dødsbo, så jeg vet ikke om selgerne som er hennes barn viste noe om skaden.

Men sendte mail til megler, fikk beskjed om at jeg skulle sende brev om krav og hva som må gjøres og hva det kom til å koste!

Så det har vi gjort nå...

Venter i spenning!

Skrevet

Ikke dersom det er åpenbare feil. At gulvet spriker burde kjøper ha sett.

Men fuktskader som viser seg når det er påpekt at det ikke er fukt er nok en annen sak.

Vi så jo ikke etter noen fuktskader når det står i prospektet at ingen fuktskader er blitt funnet på kjøkken gulv/ kjøkken.

Så jeg mener vi har det rene på vår side!

Fikk beskjed av megler å sende et brev via dem til selger om krav på erstatning!

Så dette har vi gjort nå idag, så vi venter i spenning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...