Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når katter blir kastrert fjernes ikke ballene da på katten?

Min skal da være kastrert, men ser ut til at ballene befinner seg der fortsatt, ser jeg veldig feil eller?

Han kjemper hardt for å holde på territoriumet sitt.. sloss hele tiden med nabokatter. Er langt til naboen, men pus vandrer gjerne bort dit for å oppsøke litt slossing. Så å si hver dag kommer han inn med sår...!!

Hadde trudd han skulle bli en roligere katt når han ble kastrert.. kanskje legge litt på seg å slikt.. han er litt tynn da... men neida!!

Måtte bare spørre... ;)

Skrevet

Det kan være noe som har seget ned så det virker som det er ballene som fortsatt er der. Jeg synes også det er rart at han oppsøker slossing om han er kastrert.

Jeg har to kastrerte hannkatter og kan ikke si at di er så rolige, løper inn og ut flere ganger pr. dag, men de sloss ikke med andre katter da. De trenger ikke å legge på seg så mye, i allefall ikke om de er aktive.

Jeg ville tatt ham med til dyrlegen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Det kan være noe som har seget ned så det virker som det er ballene som fortsatt er der. Jeg synes også det er rart at han oppsøker slossing om han er kastrert.

Jeg har to kastrerte hannkatter og kan ikke si at di er så rolige, løper inn og ut flere ganger pr. dag, men de sloss ikke med andre katter da. De trenger ikke å legge på seg så mye, i allefall ikke om de er aktive.

Skal en tur så snart de har åpent for å få han vaksinert. Tenkte å spørre om dette samtidig. Syns det jo er helt greit at han er ute å sånt, ville ikke ha kun inne katt.. men slossingen kunne han nå ha vært foruten. Er ikke lite sår han kommer inn med til tider!!

Dyrlegen som kastrerte han (der vi bodde før..) spurte meg året etterpå da vi var tilbake for å få vaksine på pusen om det hadde gått bra med katten min etter at han ble kastrert. For hun mente å huske at han hadde blødd litt under kastreringen. Noe som ikke skal skje! Jeg så jo han hadde litt tørket blod på halen når vi kom hjem etter kastreringen, men jeg trodde da at det var normalt ... er liksom ikke så inne på det med å fjerne baller.. !!

fuji1365380447
Skrevet

De fjerner jo ikke selve pungen til katten da -de snitter den bare opp og fjerner testiklene inne. Selve "posen" blir jo igjen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vår gamle hankatt var kastrert, han var verdens roligste og mest koselige katt. Men om det kom en annen hankatt på besøk så forsvarte han territoriet sitt og sloss som bare det for å opprettholde sin status på hjemmebane. :-)

Skrevet

Vår gamle hankatt var kastrert, han var verdens roligste og mest koselige katt. Men om det kom en annen hankatt på besøk så forsvarte han territoriet sitt og sloss som bare det for å opprettholde sin status på hjemmebane. :-)

Våre to har ikke fiender di, men lekekamerater :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Våre to har ikke fiender di, men lekekamerater :o)

vet i grunnen ikke hvor naturlig det er for en voksen katt å ha lekekamerater. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...