Gå til innhold

Solkremens viktighet

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg lurer også på det med solkrem fra i fjor!

Skrevet

Jeg lurer også på det med solkrem fra i fjor!

Jeg fant dette. Men det stod også at solkrem som har ligget mye i sola bør kastes.

Holdbarhet

Og er du av den typen som tar vare på solkremene i flere år, kan det være lurt å være ekstra på vakt.

- En solkrem har som regel en holdbarhet på tre år, sier Skavlan.

Kremen skal også ha en egen holdbarhetsdato påstemlet flasken. Det kan også være smart å sjekke denne datoen før du bruker kremen.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg fant dette. Men det stod også at solkrem som har ligget mye i sola bør kastes.

Holdbarhet

Og er du av den typen som tar vare på solkremene i flere år, kan det være lurt å være ekstra på vakt.

Kremen skal også ha en egen holdbarhetsdato påstemlet flasken. Det kan også være smart å sjekke denne datoen før du bruker kremen.

Ok. Den viktigste solkremen er snuppemor sin, og den kjøpte jeg i fjor og den har ikke ligget i sola. Men jeg har også kjøpt en ny da, bare lurer på om jeg også kan bruke den fra i fjor. Kanskje _jeg_ kan bruke den fra i fjor så kan hun få den nye.

Skrevet

Ok. Den viktigste solkremen er snuppemor sin, og den kjøpte jeg i fjor og den har ikke ligget i sola. Men jeg har også kjøpt en ny da, bare lurer på om jeg også kan bruke den fra i fjor. Kanskje _jeg_ kan bruke den fra i fjor så kan hun få den nye.

Ja det ville jeg ha gjort. Det er lettere for oss å kjenne om den virker eller også bedre at vi voksne evt blir brent.... Jeg har en spray fra i fjor som vi kjøpte på sensommeren, jeg bruker den på meg og min mann. Kjøper ny til barna :) For sola virker bra nå. Deilig å få litt farge i kinnene igjen!

Gjest annlovinda
Skrevet

Solkremen skal vel holde fra en sommer til den neste. Tror den helst skal oppbevares kjølig, og IKKE i sola. Vi oppbevarer solkremrester i fra fjor i kjølerommet. Men jeg pleier å kjøpe ny til minsten her, så bruker vi voksne restene av hans solkremer fra året før.

Skrevet

Solkremen skal vel holde fra en sommer til den neste. Tror den helst skal oppbevares kjølig, og IKKE i sola. Vi oppbevarer solkremrester i fra fjor i kjølerommet. Men jeg pleier å kjøpe ny til minsten her, så bruker vi voksne restene av hans solkremer fra året før.

Ja den må ikke stå i sola fant jeg ut. Se mitt første svar til trultemor26

Gjest prust
Skrevet

Jeg har kjøpt ny solkrem faktior 25 til ungene. Vi voksne bruker slantene fra i fjor, faktor 12 og 15 når vi skal være i snøen på fjellet. Alle har solbriller. Regner med det går fint!

Nå mangler bare sola...

Skrevet

Jeg har kjøpt ny solkrem faktior 25 til ungene. Vi voksne bruker slantene fra i fjor, faktor 12 og 15 når vi skal være i snøen på fjellet. Alle har solbriller. Regner med det går fint!

Nå mangler bare sola...

Jeg skal blåse sola vestover i morgen jeg da..... Solkrem kan være greit å ha mot sommeren.....en mager trøst. Jeg tror dere får sol jeg! ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Det anbefales jo å kjøpe nye solkremer hvert år. Jeg mistenker imidlertid industrien for å drive propaganda her - jeg har aldri merket at solkremer som er ett eller et par år gamle er dårligere.

Tar derfor med meg de gamle solkremene til fjells med god samvittighet.

Pass imidlertid på én ting: Er det kaldt bør du IKKE bruke solkremer med vann i. Bruk altså ikke sommersolkremene i fjellet, med mindre det er mange varmegrader og varmt.

Gjest melmøll
Skrevet

Det anbefales jo å kjøpe nye solkremer hvert år. Jeg mistenker imidlertid industrien for å drive propaganda her - jeg har aldri merket at solkremer som er ett eller et par år gamle er dårligere.

Pass imidlertid på én ting: Er det kaldt bør du IKKE bruke solkremer med vann i. Bruk altså ikke sommersolkremene i fjellet, med mindre det er mange varmegrader og varmt.

Du kan bruke solkremen året etter hvis den har vært oppbevart kjølig. Ha den i kjølebagen på stranda! Men, du bør bruke en håndfull krem, så du bør egentlig bruke opp kremen i løpet av en sesong. Det er viktig å smøre på nok krem for å få full effekt

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan bruke solkremen året etter hvis den har vært oppbevart kjølig. Ha den i kjølebagen på stranda! Men, du bør bruke en håndfull krem, så du bør egentlig bruke opp kremen i løpet av en sesong. Det er viktig å smøre på nok krem for å få full effekt

Var denne til meg?

Vi har gjerne et stort utvalg solkremer (ulike faktorer etc.), og da varer de gjerne noen år. Vi blir sjelden eller aldri solbrent når vi har solkrem på, enten den er av årets innkjøp eller et par år gammel.

Gjest melmøll
Skrevet

Var denne til meg?

Vi har gjerne et stort utvalg solkremer (ulike faktorer etc.), og da varer de gjerne noen år. Vi blir sjelden eller aldri solbrent når vi har solkrem på, enten den er av årets innkjøp eller et par år gammel.

nja, jeg svarte deg på det med solkrempropaganda. Du må skifte solkrem hvert år hvis du lar den ligge ute i sola osv.

Skrevet

"Pass imidlertid på én ting: Er det kaldt bør du IKKE bruke solkremer med vann i. Bruk altså ikke sommersolkremene i fjellet, med mindre det er mange varmegrader og varmt.

– Elextra"

Det har jeg aldri tenkt over, det med vann. Jeg skal kjøpe en til barna i dag jeg. Og jeg selv holder meg nok mest innendørs når sola har gjemt seg. God påske!

Skrevet

Holdbarhet

Min kjære tok i skikkelig da han var i Karibien på jobb for snart to år siden og hadde med seg 3 SVÆRE tuber solkrem hjem! Og selv om vi brukte en del av den i fjorsommer så er det fremdeles myyye igjen... Jeg kjøper heller mindre flasker jeg da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...