Gå til innhold

Åh nei !!

Anbefalte innlegg

Gjest hrmffff
Skrevet

Så nå, rett før påske og allting, så er pumpa gåen på vaskemaskina.Og nå står den der og blinker full av vann og klær, og lommeboka mi er slunken.

Æsj !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er pumpa da? Har du sjekket filtere og avløpet? Prøv å still den direkte på skylling, hvordan går det?

Gjest hrmffff
Skrevet

Er du sikker på at det er pumpa da? Har du sjekket filtere og avløpet? Prøv å still den direkte på skylling, hvordan går det?

Har prøvet alle programmer, både pumping-skylling-sentrifugering-ullprogram.....ja alt.Den settes i gang og vasker,men når det kommer til pumping stopper den og det blinker på displayet.

Skrevet

Sjekk om pumpa er tett. Det er sure penger, men er maskinen under 5 år går det på garantien. Uansett er det kjedelig å være uten vaskemaskin i påska. Her ville det vært krise.

Gjest hrmffff
Skrevet

Sjekk om pumpa er tett. Det er sure penger, men er maskinen under 5 år går det på garantien. Uansett er det kjedelig å være uten vaskemaskin i påska. Her ville det vært krise.

Maskina er bare 2 år gammel. Jeg får kontakte en reparatør i morgen.

Jeg kan ikke få sjekket pumpa fordi jeg bare er en dum kvinne som ikke har peiling på detta dere :P

Skrevet

Jeg kan ikke få sjekket pumpa fordi jeg bare er en dum kvinne som ikke har peiling på detta dere :P

Jeg pleier å si til gubben at dette vil jeg ikke bry mitt blonde hode med ;) Har du ingen du kan få hjelp av? Store problemer for oss kan være bare en bagatell for den rette person!

Skrevet

Du må prøve å sjekke pumpefilteret før du ringer reperatøren, ellers risikerer du å måtte betale når han kommer.

Det er et rundt deksel framme, nederst på maskina (det er på det samme stedet som du finner slangen til nødtømming). Skru dekselet løs. OBS, det kan komme litt vann, så legg en klut under.!

Når dekselet er fjernet, finner du filterert bak.Det er en rund greie med et slags kryss på som skal kunne dreie rundt. Prøv å dreie. Hvis det ikke går rundt, sitter det noe fast som gjør at pumpen ikke får pumpe ut vannet. Prøv å vrikke litt på den runde dingsen hvis det sitter fast, for å få løsnet det som er oppi.

Hvis du ikke får det til å gå rundt, ring reparatøreren.

Hvis alt snurrer som det skal og ingenting sitter fast, kan du si til reparatøren at du har sjekket filteret. Da må du sannsynligvis skifte pumpe. Husk du har 5 års garanti på hvitevarer uansett hva butikken prøver å bilde deg inn.

Skrevet

Å sjekke pumpa er ingen sak og jeg nekter å høre på så teite unnskyldniger som det der - kvinner klarer dette like bra som menn!

Sannsynligvis har maskina di et lite deksel (10x15 cm?) nederst på fronten. Åpne dette og skru ut "korka" du ser der, mulig den sitter såpass hardt at det er nødvendig med tang. Legg et håndkle foran i tilfelle det renner litt vann. Sannsynligvis er det masse lo og dritt inni her, vask "korka" og få bort dritten og sett den på plass og jeg tipper maskina di funker helt fint etterpå.

Gjest annlovinda
Skrevet

Prøv å rense filteret i maskina, det skal jo gjøres regelmessig. Men det er det nok mange som ikke gjør.

Sure penger å betale en reparatør om maskina har stoppet pga mye lo i filteret. Min maskin stoppet en gang fordi en femmer hadde kommet nedi filteret. Plukket ut mynten og skylte filteret, og maskina gikk igjen.

Gjest hrmffff
Skrevet

Prøv å rense filteret i maskina, det skal jo gjøres regelmessig. Men det er det nok mange som ikke gjør.

Sure penger å betale en reparatør om maskina har stoppet pga mye lo i filteret. Min maskin stoppet en gang fordi en femmer hadde kommet nedi filteret. Plukket ut mynten og skylte filteret, og maskina gikk igjen.

Jeg kan ikke åpne filteret nå som maskina er full i vann, da vil det bare fosse utover gulvet.

Gjest hrmffff
Skrevet

Jeg pleier å si til gubben at dette vil jeg ikke bry mitt blonde hode med ;) Har du ingen du kan få hjelp av? Store problemer for oss kan være bare en bagatell for den rette person!

Kom faktisk på at naboen her er elektriker,kanskje han kan hjelpe.Huff,får jeg ikke ordnet dette før påsken råtner vannet inni......

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg kan ikke åpne filteret nå som maskina er full i vann, da vil det bare fosse utover gulvet.

Du har vel et sluk på gulvet der maskina står. Da renner jo vannet rett ned der.

Skrevet

Nja... Det er ikke sikkert det vil fosse utover golvet om du åpner filteret. Uansett har du ikke mye valg...

Gjest hrmffff
Skrevet

Nja... Det er ikke sikkert det vil fosse utover golvet om du åpner filteret. Uansett har du ikke mye valg...

Jeg dro ut filteret (som var full i skit) og vannet fosset.

Men pumpa er gåen.Så ringte jeg der den var kjøpt, og de ville ta det på reklamasjon (5 års)(2 års garanti).Maskina er 2,5 år.

En pumpe må tåle mer enn 2,5 år, ærlig talt.

Skrevet

Jeg dro ut filteret (som var full i skit) og vannet fosset.

Men pumpa er gåen.Så ringte jeg der den var kjøpt, og de ville ta det på reklamasjon (5 års)(2 års garanti).Maskina er 2,5 år.

En pumpe må tåle mer enn 2,5 år, ærlig talt.

Hvis du har brukt maskina flere ganger i uka i 2,5 år og aldri renset filteret så er det ikke rart pumpa har slitt etterhvert da.Bra du får fiksa det da! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...