Gå til innhold

hvor mye bruker dere på mat?

Anbefalte innlegg

nøffgakkmøbææ
Skrevet

vi er bare 2 voksne personer i husholdningen og bruker nesten 5000 kr i måneden på mat....dette synes jeg er noe i overkant, men jeg vet ikke hva jeg kan "kutte" på?

jeg har alltid budsjettert med 4000, men dette er nå for lite. nå er det ti dager igjen av de budsjetterte 4000, og det er bare 600 igjen..hm..

sparer på alle kvitteringer, og det er ingen store utskeielser der.

den største grunnen til det er nok at vi har lagt over kostholdet til mye sunnere med langt mer grønnsaker og frukt og mindre behandlet mat.

har kuttet ned på å prøve masse "nye" ting, og prøver å begrense meg til det jeg vet blir spist opp.

hvor mye bruker dere, og hva består kosten av?

Gjest noen ting
Skrevet

Jeg er usikker på hvor mye vi bruker, men vi har ikke så mye å rutte med. Det som sluker penger er: jeg må ha pepsi max. Han må ha chips og sjokolade (nesten hver dag). Jeg handler som oftest, og da kjøper jeg "vanlig" og sunt; frukt/grønt/middager. Så går han i butikken selv og kjøper noe til seg.

Gjest melmøll
Skrevet

Vi regnet på det for et par år sida, og da lå det på 2500 Spiser frukt og grønnsaker, kjøper kjøtt i sverige, lager bare det vi spiser og kaster skjelden

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn og vi bruker vel ca 5500 kr i mnd.

Vi bruker nok en del penger på godter og frukt.

Skrevet

Er bare to voksne vi og, men vi bruker 2000 kr på mat i måned. Spiser nokså sunt, masse frukt og grønnsaker, lager middag som oftest hjemme , men sjokolade eller andre søte saker hender og ikke så sjeldent. Det kommer kanskje an på hvor man handler? Noen butikkkjeder har jo betydelig høyre priser enn andre..

Skrevet

Hvis dere er to voksne som spiser normal mengde mat og ikke har nok med nesten 5000,- i mnd så tror jeg dere må ta en titt på hvor dere handler...Basisvarer kan man kjøpe på Rema, det er vel der det stort sett er billigst, så handler man spesialvarer et annet sted.

Gjest mandolina
Skrevet

Hei!

Vi er to voksne og en tenåring, og vi bruker ca 6.500 kr på mat i måneden.

Vi spiser vanlig mat.

Hilsen

Gjest lite å rutte med
Skrevet

Bor alene med ei katte som eneste selskap. Har ca 600 å leve for hver uke når regningene er betalt. Bruker ca 450 - 500 av dem på mat i uka. Det er ikke allverdens og jeg har ikke råd til middag hver dag. Men jeg klarer meg.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Er bare to voksne vi og, men vi bruker 2000 kr på mat i måned. Spiser nokså sunt, masse frukt og grønnsaker, lager middag som oftest hjemme , men sjokolade eller andre søte saker hender og ikke så sjeldent. Det kommer kanskje an på hvor man handler? Noen butikkkjeder har jo betydelig høyre priser enn andre..

2000 i måneden tilsammen? det skjønner ikke jeg hvordan er mulig??jeg trodde og jeg brukte mindre til jeg fikk et eget kort som jeg bare benytter til mat..hm..

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Bor alene med ei katte som eneste selskap. Har ca 600 å leve for hver uke når regningene er betalt. Bruker ca 450 - 500 av dem på mat i uka. Det er ikke allverdens og jeg har ikke råd til middag hver dag. Men jeg klarer meg.

ja, det var situasjonen vår og en periode - og da ble det jo ikke middag hver dag. det koster tydligvis å spise:)

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Hvis dere er to voksne som spiser normal mengde mat og ikke har nok med nesten 5000,- i mnd så tror jeg dere må ta en titt på hvor dere handler...Basisvarer kan man kjøpe på Rema, det er vel der det stort sett er billigst, så handler man spesialvarer et annet sted.

joda, 5000 er mer enn nok - men jeg synes liksom den marginen på en tusenlapp var litt mye:)

jeg er absolutt alt for sløv med å spare inn, men nå som jeg er begynt å studere igjen så merker jeg det jo absolutt på lommeboka i forhold til når jeg jobbet!

mange svarer "vanlig" mat, og jeg lurer jo litt på hva det innebærer....jeg er ikke vant med god økonomi, men synes ikke pølser og fiskepinner er ok på daglig basis helsemesig sett. men det ser jo kanskje ut som om det er den veien man må gå hvis man vil holde budsjettet nede:)

Gjest midia
Skrevet

Vi er 2 voksne og et barn 12 år og bruker helt sikkert i overkant av 5000 pr måned.

Gjest Pontiac
Skrevet

Vi er to voksne og to barn.

Vi handler en gang i uka og spiser middag nesten hver dag. Middagene er alt fra potetmiddager til pølse i brød/lompe. Lørdag er gjerne en kosedag med lasagne eller annen mat som tar litt tid å lage.

Har alltid mye frukt og grønt til middag og ellers.

Handler for ca 900 til 1300 i uka. Det blir ca. 4400 i mnd. Handling ellers (brød og melk i løpet av uka) runder summen opp til ca 5000 kr. på mat i måneden.

Mye penger, men jeg synes nå vi spiser både bra og sundt jeg da.

Skrevet

2000 i måneden tilsammen? det skjønner ikke jeg hvordan er mulig??jeg trodde og jeg brukte mindre til jeg fikk et eget kort som jeg bare benytter til mat..hm..

Jo da, det er mulig. At vi ikke bruker mer vet jeg for sikker for både jeg og mannen pleier å legge en tusenlapp i pengeboksen hvor vi tar fra for handling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...