Gå til innhold

I svømmehall med 3 barn

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

I morgen tenkte jeg at jeg og ungene skulle gå i svømmehallen. På hjemmesiden til denne svømmehallen står det følgende:

Det må alltid vera 2 personar til stades i bassenget. Born under 7 år kun i fylgje med 2 personar over 7 år. Born mellom 7 og 13 år kun i fylgje med vaksen.

Kan jeg da ta med mine tre barn på 3, 5,5 og snart 8 år uten å ha med meg andre voksne i bassenget? Har aldri vært i denne svømmehallen før.

Gjest vann er risikabelt
Skrevet

Jeg vil tro det ikke er lov, men du kan jo ringe og spørre.

Uansett hva som er lov eller ikke, er jeg i alle fall helt klar på det: JEG ville aldri ha gjort det. Jeg ville ikke dratt alene med to barn heller, jeg. Tenk bare om det skjer noe med den ene, hvordan skulle jeg da kunne passe på de andre samtidig?!

Prøv heller å få med deg en venninne...

Skrevet

Høres jo merkelig ut at EN under 7 trenger å ha med 2 over 7 år??? Jeg hadde nok ringt og spurt først. For å ta med tre såpass små barn måtte jeg også vært veldig trygg på at de virkelig hører på meg + at de klarer seg i vannet uten at du holder dem hele tiden.

Høres liksom litt skummelt ut med 3 barn alene....

Skrevet

Den formuleringen der var jo litt merkelig, for de kan jo helt umulig mene at ett barn under 7 år må være sammen med to voksne.

Jeg er pystete, så jeg ville ikke våget å dra med 3 så små barn uten en til voksen da :)

Skrevet

I det tilfellet ville jeg nok kanskje tatt en telefon først, bare for å høre. Men ellers ser jeg ikke noe problemmed å gå alene med de tre ungene. Har selv reist til diverse badeland med tre barn alene. Første tur var da to av jentene var 4 og hun siste 6. Hun ene på 4 har i tillegg CP. Det koster litt energi av deg, men er fullt mulig.

Nå må de sies at jeg ikke er en typisk hønemor, har en del erfaring med barn og vann og er frivillig badevakt for et helseportlag. Har jobbet som badevakt tidligere også.

Gjest prust
Skrevet

Jeg tok en telefon til stedet i formiddag, og de sa jeg kunne ha dem med alle tre. Og vi storkoste oss!

Alle tre brukte armringer nesten hele tiden, og jeg passet på at når de tok dem av, var det bare ett og ett barn som var uten. De hørte på meg hele tiden, og vi hadde det kjempegøy i halvannen time i vannet! Til og med hun miste, som ikke har badet siden i sommer, var som en fisk! Moro!

Gjest prust
Skrevet

Jeg vil tro det ikke er lov, men du kan jo ringe og spørre.

Uansett hva som er lov eller ikke, er jeg i alle fall helt klar på det: JEG ville aldri ha gjort det. Jeg ville ikke dratt alene med to barn heller, jeg. Tenk bare om det skjer noe med den ene, hvordan skulle jeg da kunne passe på de andre samtidig?!

Prøv heller å få med deg en venninne...

Hva ville du gjort om sommeren da, når det er badesesong? Det er mer oversiktelig i et lite varmtvannsbasseng enn på ei stor strand, synes nå jeg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...