Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha formatert harddiseken, jeg har XP Home og jeg har cd med programvaren her. Problemet er at den ikke sletter først :-) Hvordan kommer jeg inn i DOS (går det an?) i XP, og kan jeg bare skrive format C: og deretter sette inn cd'en? Når jeg nå går inn på cd'en får jeg opp alternativ at jeg kan innstallere windows, men får opp en advarsel siden den utgaven jeg allerede har er nyere. Noen som kan hjelpe?

vh

Gjest Pontiac
Skrevet

Det skal alikavel gå.

Sett inn cd og følg hele prosedyren. Klikk deg videre uansett advarsler. Maskinen vil blir satt opp på nytt og den gamle versjonen vil bli slettet.

Gjest lillee_my88
Skrevet

Høyreklikk på disken din, så velger du formatter et sted der (husker ikke helt det skal ihvertfall finnes). Har ikke gjort dette selv, men i beste fall formattereren den og så slår av pcen, slik at du kan slå den på igjen med cden inne, og da installerer på en tom disk.

Og for å komme inn i DOS, start pcen på ny, trkk f8 under oppstarten (bare trykk fra den starter til denne menyen kommer) så kan du velge start i kommandolinje-et eller annet. Det er det samme som DOS. Du kan også starte kommandolinjen via start-kjør-cmd, men om det går an å skrive format der vet jeg ikke, eller om du MÅ restarte pcen...

håper dette var til noe hjelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...