Gå til innhold

Trenger raskt hjelp for å kryptere modem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi blir gale a at folk i nabolaget surfer på vårt modem. Har trådløst, Thomson, g aner ikke hvordan vi sikrer det. Er det noen her som vet hvordan vi gjør det? haster - for alle ser ut til å sitte og surfe her i området nå, og hos oss går det ultrasent siden alle surfer på vårt!

På forhånd takk! Vi er overhode ikke datakyndige, så vennligst beskriv i detaljer hvordan vi gjør dette- samt evt bytter navn på det trådløse nettverket fra "thomson" til vårt etternavn f.eks.

TAKK! :) :)

Skrevet

Det er vel gjerne sånn at bredbåndsleverandøren har pekere til sider som forteller hvordan du kan konfigurere modemet?

Gjest midia
Skrevet

I bruksanvisiningen deres står det en nettadresse som du skal bruke for å komme inn i modemet ditt, adressen består av tall.

Du får opp menyen over ditt modem og der skal det stå wep nøkkel eller noe lignende.

Husk å skriv ned nøklene du får oppgitt der, ellers kommer du ikke inn på deres eget nettverk.

Første gang du kobler til nettverket deres igjen så får du beskjed om å bruke en av nøklene (koder) + navn på nettverket.

Det er lurt å kalle nettverket deres for noe som er ukjent for andre, altså ikke bruk navn og etternavn.

bare spør hvis du trenger ytterligere hjelp.

Lykke til!!

Skrevet

I bruksanvisiningen deres står det en nettadresse som du skal bruke for å komme inn i modemet ditt, adressen består av tall.

Du får opp menyen over ditt modem og der skal det stå wep nøkkel eller noe lignende.

Husk å skriv ned nøklene du får oppgitt der, ellers kommer du ikke inn på deres eget nettverk.

Første gang du kobler til nettverket deres igjen så får du beskjed om å bruke en av nøklene (koder) + navn på nettverket.

Det er lurt å kalle nettverket deres for noe som er ukjent for andre, altså ikke bruk navn og etternavn.

bare spør hvis du trenger ytterligere hjelp.

Lykke til!!

Takker for svar! fant en instruksjonsbok der det står om "advanced configuration". Der sto to sånne adresser du sa. Den ene funket ikke, men da jeg skrev inn den andre får jeg opp en rubrikk med brukernavn og passord. Jeg skrev inn det vi har tenkt å kalle pc'n, også skrev jeg inn wep-nøkkel som jeg fant ved å trykke på trådløstnettverk-symbolet på pc'n. Men kom ikke inn. Hva skal jeg egentlig skrive her? Kan jeg ikke skrive inn det navnet vi ønsker bruke?

Hvorfor kommer jeg ikke inn på den httP-siden med masse tall i adressen? Hmm skjønner du hva jeg mener her så er du jommen god ;) Tusen takk for hjelp igjen! Håper du svarer! :)

Gjest midia
Skrevet

Takker for svar! fant en instruksjonsbok der det står om "advanced configuration". Der sto to sånne adresser du sa. Den ene funket ikke, men da jeg skrev inn den andre får jeg opp en rubrikk med brukernavn og passord. Jeg skrev inn det vi har tenkt å kalle pc'n, også skrev jeg inn wep-nøkkel som jeg fant ved å trykke på trådløstnettverk-symbolet på pc'n. Men kom ikke inn. Hva skal jeg egentlig skrive her? Kan jeg ikke skrive inn det navnet vi ønsker bruke?

Hvorfor kommer jeg ikke inn på den httP-siden med masse tall i adressen? Hmm skjønner du hva jeg mener her så er du jommen god ;) Tusen takk for hjelp igjen! Håper du svarer! :)

Er det et thomson speedtouch rutermodem du har tro?

Hvis du har det er det sikkert samme fremgangsmåte som hos meg så da klarer jeg kanskje å hjelpe deg.

Gjest midia
Skrevet

Nå skjønte jeg hva du mente.

Når du kommer inn så får du opp en boks der du skal skrive brukernavn og passord.

Hos meg er det forhåndsbestemt at det skal stå admin i begge feltene, det står i boka mi og er ikke noe jeg har funnet på selv.

Skrevet

Nå skjønte jeg hva du mente.

Når du kommer inn så får du opp en boks der du skal skrive brukernavn og passord.

Hos meg er det forhåndsbestemt at det skal stå admin i begge feltene, det står i boka mi og er ikke noe jeg har funnet på selv.

Ja, det er sånn modem som du har....men det funket ikke med admin, dessverre :(

Mulig jeg har feil sånn tall-adresse, men det står atså: http://192.168.0.1 , og det kommer ikke opp en nettside, bare en skrift der det står "krever autorisasjon" - også den boksen med brukernavn/passord...

ikke lett dette, vi får kanskje høre med de vi har nett hos, men nå er det påske og folk surfer som bare det på vårt. Frekkaser!! :( jsja, tusen takk uansett, da! Si gjerne ra hvis du kommer på noe mer fornuftig :)

klem

Gjest midia
Skrevet

Ja, det er sånn modem som du har....men det funket ikke med admin, dessverre :(

Mulig jeg har feil sånn tall-adresse, men det står atså: http://192.168.0.1 , og det kommer ikke opp en nettside, bare en skrift der det står "krever autorisasjon" - også den boksen med brukernavn/passord...

ikke lett dette, vi får kanskje høre med de vi har nett hos, men nå er det påske og folk surfer som bare det på vårt. Frekkaser!! :( jsja, tusen takk uansett, da! Si gjerne ra hvis du kommer på noe mer fornuftig :)

klem

En annen adresse hos oss. http://10.0.0.140

Da kommer det opp et påloggingsbilde.

admin skrives som brukernavn og passord. etterpå kommer vi inn på en side som heter planet og har meny på venstre side.

Si fra hvis du kommer deg dit og ikke kommer videre.

Ellers så står det kanskje i bruksanvisningen deres et annet brukernavn og passord enn admin?

Skrevet

En annen adresse hos oss. http://10.0.0.140

Da kommer det opp et påloggingsbilde.

admin skrives som brukernavn og passord. etterpå kommer vi inn på en side som heter planet og har meny på venstre side.

Si fra hvis du kommer deg dit og ikke kommer videre.

Ellers så står det kanskje i bruksanvisningen deres et annet brukernavn og passord enn admin?

Takk, men nope det hjalp altså ikke. Fikk bare opp den typiske "finner ikke server"-sden.. Sukk..Gir opp. Vi får bare prøve leverandøren, tenker jeg. Lokalt nettleverandør, ikke noe kjent. Men du har vært kjempegrei, da. Takker igjen! :) :)

Gjest midia
Skrevet

Takk, men nope det hjalp altså ikke. Fikk bare opp den typiske "finner ikke server"-sden.. Sukk..Gir opp. Vi får bare prøve leverandøren, tenker jeg. Lokalt nettleverandør, ikke noe kjent. Men du har vært kjempegrei, da. Takker igjen! :) :)

Så synd at det ikke gikk å få ordnet det.

Du får spørre de du har adsl gjennom og så må du huske å ikke bruke noe som kan gjenkjenne dere som brukernavn.

Gjest trulty
Skrevet

Hvilken nettleverandør har dere? (Jeg har også liten lokal leverandør..)

Skrevet

Hvilken nettleverandør har dere? (Jeg har også liten lokal leverandør..)

Vi har agder telenett. Bor på sørlandet... :)

Skrevet

Så synd at det ikke gikk å få ordnet det.

Du får spørre de du har adsl gjennom og så må du huske å ikke bruke noe som kan gjenkjenne dere som brukernavn.

Ja, dumt - men tusen takk for hjelpen hvertfall :)

Gjest trulty
Skrevet

Vi har agder telenett. Bor på sørlandet... :)

Beklager, da kan jeg ikke hjelpe deg. :o(

Gjest Pontiac
Skrevet

Har du fått ordnet modemet ditt?

Hvis ikke så: sett "admin" på brukernavn og ikke noe på passord.

Gå inn på "wireless"

Sett inn kallenavn på nettet deres under "ssid"

La kanalen stå på "1" - denne kan dere bytte om til neste og neste kanal hvis dere har ustabilt nett.

"64 bit"

"Hex"

Sett inn passord under "key1"

Hvis du tar valget "wisard" i førsten så får du en total gjennomgang av innstillinger, der vil du også få valg for alt dette.

Skrevet

Har du fått ordnet modemet ditt?

Hvis ikke så: sett "admin" på brukernavn og ikke noe på passord.

Gå inn på "wireless"

Sett inn kallenavn på nettet deres under "ssid"

La kanalen stå på "1" - denne kan dere bytte om til neste og neste kanal hvis dere har ustabilt nett.

"64 bit"

"Hex"

Sett inn passord under "key1"

Hvis du tar valget "wisard" i førsten så får du en total gjennomgang av innstillinger, der vil du også få valg for alt dette.

Takk, men det funker altså ikke. Får opp den boksen der det står brukernavn/passord også bildet av to nøkler, men funker ikke å kun skrive admin. Får opp en beskjed med "unauthorized"...

Fatter ikke dette altså. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men tusen takk for tipset. Mulig jeg har feil sånn tall-rekke-adresse, men det er den som står i brukermanualen, da..Sukk...Du er grei, da! :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Takk, men det funker altså ikke. Får opp den boksen der det står brukernavn/passord også bildet av to nøkler, men funker ikke å kun skrive admin. Får opp en beskjed med "unauthorized"...

Fatter ikke dette altså. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men tusen takk for tipset. Mulig jeg har feil sånn tall-rekke-adresse, men det er den som står i brukermanualen, da..Sukk...Du er grei, da! :)

Den tallrekken du skrev - adressen - er den samme som jeg har til D-link modemet mitt.

Har du prøvd alle muligheter? Bare trykke ok uten å skrive noe passord eller brukernavn.

Skrive "Admin" på brukernavn og trykke ok.

Skrive "Admin" bare i passordrubrikk og trykke ok.

Skrive "Admin" begge stedene.

?

I brukermanualen din skal det stå også hvordan du kommer deg inn der, om ikke annet så vil det vise et bilde av den siden, og da kopierer du det som vises der. (veldig rart om ikke det står beskrevet altså)

Skal prøve å finne frem litt info. om modemet ditt, hva er hele navnet på modemet?

Skrevet

Den tallrekken du skrev - adressen - er den samme som jeg har til D-link modemet mitt.

Har du prøvd alle muligheter? Bare trykke ok uten å skrive noe passord eller brukernavn.

Skrive "Admin" på brukernavn og trykke ok.

Skrive "Admin" bare i passordrubrikk og trykke ok.

Skrive "Admin" begge stedene.

?

I brukermanualen din skal det stå også hvordan du kommer deg inn der, om ikke annet så vil det vise et bilde av den siden, og da kopierer du det som vises der. (veldig rart om ikke det står beskrevet altså)

Skal prøve å finne frem litt info. om modemet ditt, hva er hele navnet på modemet?

Hei igjen, så grei du er altså! :)

Har prøvd alt det der, jeg, uten hell....sukk...

Modemet heter: Thomson TCM420

Er fullstendig grønn på dette, og syns bruksanvisningen er vanskelig. Står bare på engelsek, med masse fagutrykk jeg ikke fatter...Sorry...Men tror det er den aresselinja i det mnste, men får ikke opp en nettside, bare blankt - med den rubrikken med passord/brukernavn.

Vel, tusen takk ersom du sjekker for meg! SUPERT! :):) :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Hei igjen, så grei du er altså! :)

Har prøvd alt det der, jeg, uten hell....sukk...

Modemet heter: Thomson TCM420

Er fullstendig grønn på dette, og syns bruksanvisningen er vanskelig. Står bare på engelsek, med masse fagutrykk jeg ikke fatter...Sorry...Men tror det er den aresselinja i det mnste, men får ikke opp en nettside, bare blankt - med den rubrikken med passord/brukernavn.

Vel, tusen takk ersom du sjekker for meg! SUPERT! :):) :)

Jammen ikke enkelt å finne noen god bruksanvisning på dette for denne modellen nei :(

Det jeg har lyst til at du prøver først er adressen: 10.0.0.138

Skjer det noe med den adressen?

Fikk du noe passord i forbindelse med epostadressen din?

Altså: [email protected]/net el.....

Har funnet bruksanvisningen på innstallering men finner ikke noe om hvordan du sikrer trådløse nettverket.

Agder telenet har også lite info om dette, og også deres dataleverandør North Corporation er dårlige med info.

Titter litt videre jeg da.....

Skrevet

Jammen ikke enkelt å finne noen god bruksanvisning på dette for denne modellen nei :(

Det jeg har lyst til at du prøver først er adressen: 10.0.0.138

Skjer det noe med den adressen?

Fikk du noe passord i forbindelse med epostadressen din?

Altså: [email protected]/net el.....

Har funnet bruksanvisningen på innstallering men finner ikke noe om hvordan du sikrer trådløse nettverket.

Agder telenet har også lite info om dette, og også deres dataleverandør North Corporation er dårlige med info.

Titter litt videre jeg da.....

Har nettopp prøvd den adressen du ga, men får bare opp "siden kan ikke vises".. :(

Du vet du hva, jeg månok prøve finne mer ut av dette gjennom den instruks-boka, jeg. Det står sikkert der på en eller annen rar måte, men hittil har jeg ikke skjønt så mye av det hele... :(

Ikke stress for min skyld, jeg får kontakte agder telenett heller....har nå uansett ikke fått konfigurert nettet i påsken, og det er det ikke noe å gjøre med. Men kjedelig at naboer surfer i vei på våres, da :(

Du tusen tusen takk for at du har vært så grei. ! Er helt imponert, jeg.

Gir beskjed om jeg finner u av noe nytt i boka...

:) fra Hope

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...