Gå til innhold

er taco egentlig så veldig usunt?

Anbefalte innlegg

Gjest Tenker på vekta...
Skrevet

Kom bare til å tenke på det og unnskylder meg med at det umulig kan være så fælt usunt?

Jeg bruker:

burritolefser -

kjøttdeig av svin med tacopulver -

salat -

tomat -

thick n chunky salsa

Dropper ost da jeg ikke liker det så godt.

Simpel og "sunn" denne her ?

Hehe....

Gjest Rogine
Skrevet

Hvis du spiser mest salat, og mindre av kjøttsausen og lefsene, er det veldig sunt!

Gjest togli
Skrevet

Taco er stort sett den eneste måten vi får i ungene grønnsaker her i huset;-)

Du kan f.eks. bytte ut kjøttdeigen med kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet i biter. Det er faktisk mye bedre!!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du kan f.eks. bytte ut kjøttdeigen med kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet i biter. Det er faktisk mye bedre!!

Kyllingfilet i biter? For en god ide!!!

:-)

Gjest togli
Skrevet

Kyllingfilet i biter? For en god ide!!!

:-)

Det er rågodt! Hele familien her liker best kylling til tacoen. Vi spiser sjelden tacoskjell. Bruker alltid pitabrød og tortillalefser.

Jeg _må_ også ha wokede paprikabiter til!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er rågodt! Hele familien her liker best kylling til tacoen. Vi spiser sjelden tacoskjell. Bruker alltid pitabrød og tortillalefser.

Jeg _må_ også ha wokede paprikabiter til!

Hmm... du sier noe.

Nå har du gitt meg et par tips jeg skal teste ut på denne familien. :-)

Skrevet

Det er definitivt ikke det værste man kan spise. Om man kutter ut osten og dressing/rømme så er det lite fett igjen. Jeg bruker karbonadedeig i stedet for kjøttdeig.

Skrevet

Kremt... Nå er det vel forsåvidt ikke kjøttdeigen som er problemet. Skjellet eller lefsa er jo det som skaper krøll. I tillegg til et rimelig høyt saltinnhold.

Naturlig fett er ikke farlig.

Skrevet

Det er definitivt ikke det værste man kan spise. Om man kutter ut osten og dressing/rømme så er det lite fett igjen. Jeg bruker karbonadedeig i stedet for kjøttdeig.

Kremt... Nå er det vel forsåvidt ikke kjøttdeigen, osten eller rømma som er problemet. Skjellet eller lefsa er jo det som skaper krøll. I tillegg til et rimelig høyt saltinnhold.

Skrevet

Bytter du ut kjøttdeigen med karbonadedeig, så nærmer du deg sunn. Og kutter du tortillaen og bare spiser tacoen som salat - så er du rett og slett sunn!!!

Skrevet

Hvis du spiser mest salat, og mindre av kjøttsausen og lefsene, er det veldig sunt!

Da er det jo ikke taco lenger da...

Gjest Rogine
Skrevet

Da er det jo ikke taco lenger da...

Hehe, joda, man spiser jo litt av alt, men er litt streng med seg selv og forsyner seg med masse grønnsaker, og selvsagt litt av det andre også...

I praksis klarer jeg jo ikke selv å gjennomføre dette;)

Gjest togli
Skrevet

Kremt... Nå er det vel forsåvidt ikke kjøttdeigen som er problemet. Skjellet eller lefsa er jo det som skaper krøll. I tillegg til et rimelig høyt saltinnhold.

Enig i det, men kyllingkjøtt er uansett sunnere enn kjøttdeig. Uten tortilla og pitabrød blir det ikke taco, så da får man kompensere som best man kan ;-)

Forøvrig er det merkelig at det ikke lages grove varianter av pitabrød og tortilla...

Skrevet

Enig i det, men kyllingkjøtt er uansett sunnere enn kjøttdeig. Uten tortilla og pitabrød blir det ikke taco, så da får man kompensere som best man kan ;-)

Forøvrig er det merkelig at det ikke lages grove varianter av pitabrød og tortilla...

Det finnes grove tortillas!

Gjest togli
Skrevet

Det finnes grove tortillas!

Gjør det det!?

Vet du hvilke butikker som fører den grove varianten?

Skrevet

Gjør det det!?

Jeg har kjøpt på Ultra, vet ikke om det finnes utenfor Oslo-området?

Skrevet

Kremt... Nå er det vel forsåvidt ikke kjøttdeigen, osten eller rømma som er problemet. Skjellet eller lefsa er jo det som skaper krøll. I tillegg til et rimelig høyt saltinnhold.

Hva er så ille med skjellene og lefsa da? Greit at det er kjappe karbohydrater, men det er tross alt en liten del av måltidet. Og fett fra kjøtt er definitivt ikke noe å strebe etter. Heller ikke fett fra ost.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har kjøpt på Ultra, vet ikke om det finnes utenfor Oslo-området?

Nei, Ultra tror jeg ikke vi har her jeg bor... Men nå skal jeg iallefall sjekke mer nøye når jeg er innom butikkene :-)

Skrevet

Gjør det det!?

Jeg har kjøpt på Coop Mega her i by'n.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har kjøpt på Coop Mega her i by'n.

Okei, takk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...