musikeren Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Hva er så ille med skjellene og lefsa da? Greit at det er kjappe karbohydrater, men det er tross alt en liten del av måltidet. Og fett fra kjøtt er definitivt ikke noe å strebe etter. Heller ikke fett fra ost. Jeg gjentar gjerne meg sjøl: Naturlig fett er ikke farlig. Og legger til: Det er sammensetningen av mat som er viktig. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Nei, Ultra tror jeg ikke vi har her jeg bor... Men nå skal jeg iallefall sjekke mer nøye når jeg er innom butikkene :-) Hvis jeg ikke husker -helt- feil bor vi i samme fylke, vi to - og ja, grove tortillas er å få kjøpt her nå. Ikke 100% sikker på hvilken butikk jeg kjøpte dem i, men tror faktisk det var Rema 1000, av alle ting 0 Siter
Speak Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Jeg gjentar gjerne meg sjøl: Naturlig fett er ikke farlig. Og legger til: Det er sammensetningen av mat som er viktig. Hva er da naturlig fett? Er det fett fra kjøtt, ost osv. I såfall er det noe de fleste har vært enige om i åresvis at er det fettet vi bør unngå. Fett fra planteriket derimot er mye bedre for oss. Selv bruker jeg "kjøreregelen" unngå mye fett, sukker og kjappe karbohydrater. Det virker i hvertfall for meg. Både når det gjelder kropp og sjel:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Hvis jeg ikke husker -helt- feil bor vi i samme fylke, vi to - og ja, grove tortillas er å få kjøpt her nå. Ikke 100% sikker på hvilken butikk jeg kjøpte dem i, men tror faktisk det var Rema 1000, av alle ting Ja, det stemmer nok det! Jøss, jeg må sjekke der. Var på en eller annen Coop idag, men fant ikke de grove. Husker du hvordan pakningen ser ut? 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Ja, det stemmer nok det! Jøss, jeg må sjekke der. Var på en eller annen Coop idag, men fant ikke de grove. Husker du hvordan pakningen ser ut? Her er et bilde av pakningen: http://www.toro.no/produktBilder/thumb/11165.gif 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Her er et bilde av pakningen: http://www.toro.no/produktBilder/thumb/11165.gif Tusen takk:-) 0 Siter
musikeren Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Hva er da naturlig fett? Er det fett fra kjøtt, ost osv. I såfall er det noe de fleste har vært enige om i åresvis at er det fettet vi bør unngå. Fett fra planteriket derimot er mye bedre for oss. Selv bruker jeg "kjøreregelen" unngå mye fett, sukker og kjappe karbohydrater. Det virker i hvertfall for meg. Både når det gjelder kropp og sjel:-) Som sagt, det er sammensetningen av mat som er viktig. For eksempel er ikke fett og sukker noen god kombinasjon. Og ellers, hvis du søker litt på nettet, vil du finne mange seriøse sider som refererer til forskningsrapporter som viser til at fett er sunt. Visste du at du godt kan klare deg uten hvetemel og sukker? Får du derimot ikke i deg fett, så dør du til slutt. 0 Siter
Speak Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Som sagt, det er sammensetningen av mat som er viktig. For eksempel er ikke fett og sukker noen god kombinasjon. Og ellers, hvis du søker litt på nettet, vil du finne mange seriøse sider som refererer til forskningsrapporter som viser til at fett er sunt. Visste du at du godt kan klare deg uten hvetemel og sukker? Får du derimot ikke i deg fett, så dør du til slutt. Joda, er klar over at man trenger NOE fett. Problemet er at de fleste spiser altfor mye. Er også klar over at man klarer seg godt uten hvetemel og sukker:-) 0 Siter
musikeren Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Joda, er klar over at man trenger NOE fett. Problemet er at de fleste spiser altfor mye. Er også klar over at man klarer seg godt uten hvetemel og sukker:-) Hehe. Dette har du faktisk ikke peiling på. 0 Siter
Speak Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Hehe. Dette har du faktisk ikke peiling på. At jeg ikke har peilig er nok å ta i litt! Har lest mye om emnet gjennom svært mange år + deltatt på div. småseminarer om dette. Har derfor samlet masse kunnskap om dette. Men det er klart at vi ikke klarer å komme i land om emnet her på dette forumet. Så jeg avslutter tråden her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.