Gå til innhold

Restplasser, er det greit?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil reise litt
Skrevet

Jeg lekte nettopp litt med tanken på å ikke planlegge noe spesielt for ferien i år, men rett før ferien vår begynner kunne vi kanskje titte litt på nett og snappe opp noen restplasser. Jeg har sjekket litt priser og det virker som man kan få det veldig billig på den måten. Selvsagt skjønner jeg at de mest populære destinasjonene og hotellene neppe er ledige rett før, men poenget her er at vi har aldri vært særlig interessert i slike typiske charterreiser, så ingen av oss har vært på de typiske stedene i Hellas, Tyrkia o.l., derfor er det i grunnen akkurat det samme for oss hvilket sted vi havner. Uansett, det jeg egentlig lurte litt på er om dette er en grei måte å gjøre det på? Eller kan vi regne med at bare de dårligste hotellene er igjen? Jeg vil jo gjerne ha litt standard da, men som sagt er vi svært fleksible.

Er det forresten også noen som kan anbefale et sted vi kan dra til? Det bør ikke være altfor kokvarmt, det bør være litt mer enn et "ligge på stranden"-sted, altså vi vil gjerne kunne oppleve litt også, og det bør være et sted som passer for et par i slutten av 20-årene (altså ingen overflod av festglade ungdommer eller pensjonister). Håper på mange svar!

Skrevet

Jeg har reist på mange "hoppe-på-turer". Det har vært litt varierende kvalitet på hotellene, men alt har vært greit. Så jeg hadde ikke vært engstelig for det i det hele tatt.

Vi var en tur på Madeira for et par år siden. Det synes jeg var flott. Veldig vakker natur. Dessverre nesten ingen strender, men jeg får badet uansett.

Gjest miss orange
Skrevet

Det kan slå begge veier! Vi dro på restplass et år. Da fikk vi det fineste rommet på hele bostedet. Et lite familiehotell. Et par vi traff bodde på et kjellerrom i samme komplekset til mangedobbel pris. Vi hadde hjørneveranda og flott utsikt. Stor leilighet med aircondition. To jenter på restplasser samme turen fikk plass på det nyeste og beste hotellet.

Men jeg har også hørt om det som har havnet på et trist lite hotell langt utenfor allfarvei, og dermed fått ferien ødelagt. Men en kan jo bytte etter ankomst hvis en betaler seg opp. Er dere to voksne er jo det her ingen stor risiko å ta. Jeg dro tilogmed med barn jeg.

Skrevet

Vi var på Kreta i sommer, jeg betalte over 12000 (fullpris) for meg og mine to barn for en uke. Vi traff et ektepar som hadde betalt 4000 (restplass) for 2 uker - og som hadde fått mye bedre leilighet enn oss. Samtidig så traff vi også noen som hadde fått restplass-hotell langt ute i 'huttiheiti', og som måtte busse/kjøre taxi uansett hva de skulle finne på. Så det kan igrunn slå alle veier.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Tror det går an å kjøpe kun flybilletter også (som restplass). Da får dere billig fly og kan ordne overnatting selv. Husker ikke om du sa hvor lenge dere skulle være borte, men har dere litt tid kan dere reise litt rundt a la øyhopping for å få sett mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...