Gjest hva gjør dere? Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Hva må vi sjekke? Hva er det man kan få fradrag på? Vi har bare skrevet under og levert, men det er kanskje ikke så lurt? 0 Siter
Speak Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Oftest er det som er påført selvangivelsen korrekt. Men du bør sjekke om fradrag som kjøring til/fra jobb (om du har lang vei), barnehageutgifter o.l. er med. Dere bør jo også uansett ta en sjekk på at det som er ført opp er korrekt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Uff, ikke minn på den. Min er masse jobb med sykdomsutgifter og kvitteringer jeg ikke vet hvor jeg har ( 0 Siter
Gjest hva gjør dere? Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Uff, ikke minn på den. Min er masse jobb med sykdomsutgifter og kvitteringer jeg ikke vet hvor jeg har ( Hvor store utgifter på helse må man ha om man kan få noe igjen? Jeg bruker mye på medisiner + alternativ behandling (naprapat) for å forebygge smerter (kronisk lidelse). 0 Siter
Gjest indiaki Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Følger det ikke med "bruksanvisning" til selvangivelsen? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Hvor store utgifter på helse må man ha om man kan få noe igjen? Jeg bruker mye på medisiner + alternativ behandling (naprapat) for å forebygge smerter (kronisk lidelse). Iflg. www.skatteetaten.no "Det gis ikke fradrag for utgifter under 9 180 kroner. For dokumenterte merutgifter som skyldes tilsyn av funksjonshemmede barn, gis det likevel fradrag uavhengig av beløpets størrelse." Iflg. LigningsABC under søk på "Sukdomsutgifter" kommer bl.a. dette opp http://www.ligningsabc.no/index.aspx?rid=0&pid=0&query=sykdomsutgifter&io=LBS24&qt=0 "1.1.1 Generelle vilkår Skattytere som har usedvanlig store kostnader på grunn av varig sykdom eller varig svakhet hos dem selv eller noen de forsørger, skal som hovedregel ha særfradrag. Om unntak for kostnader til: behandling, pleie og opphold utenfor offentlig norsk helse og sosialvesen, se pkt. 2.1 "Kostnader til behandling, pleie eller opphold" opphold på alders- og sykehjem, se pkt. 2.2 "Kostnader til opphold i alders- eller sykehjem" og helsereiser, se nedenfor under pkt. 2.3 "Kostnader til helsereiser". For at særfradrag skal kunne gis, forutsettes det årsakssammenheng mellom sykdommen og kostnadene. I dette ligger at det må dreie seg om en kostnad som ikke hadde påløpt, eventuelt ikke hadde vært så stor, dersom sykdommen/svakheten ikke var tilstede. Om størrelsen av særfradraget, se nedenfor." Hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Hvor store utgifter på helse må man ha om man kan få noe igjen? Jeg bruker mye på medisiner + alternativ behandling (naprapat) for å forebygge smerter (kronisk lidelse). Jeg fikk trukket av ca 48 000 i fjor etter at grunnstønaden på rundt 18 000 var trukket fra alle sykdomsutgiftene Du bør helst ha kvittering på ekstrautgiftene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.