Gå til innhold

Dusje naken før bading i basseng

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi går ikke ofte i basseng for å bade, men de gangene vi har gjort det, har det overrasket meg hvor få som dusjer helt naken før de bader.

Jeg er nå vant med fra barne- og ungdomstida at en dusjer naken før bading og at en dusjer naken etter både bading og trening.

På det stedet vi badet i forgårs, stod det tydelig oppslag om at en skulle dusje naken før bading, men det var faktisk KUN vi (dvs jeg og mine tre barn) som gjorde det, da vi var i dusjen.

Jeg mener dette er dårlig oppførsel overfor andre badende! Selvom vannet er kloret, er det da veldig uhygienisk å ikke vaske seg i rompa før bading! Heller ikke håret ble vasket hos de andre, bare skylt.

Æsj, sier jeg!

Hva mener dere? Dusjer dere naken før bading?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

3

• Speak

2

• candyqueen_83

2

• pekkaline

2

Gjest kvitsymra
Skrevet

Ja, men synes det er for mye, siden folk flest i dag tar en dusj hver morgen, om ikke annenhver dag.

Det er svært sjelden man lukter stanken av svette av noen.

Gjest lillee_my88
Skrevet

Ja, men synes det er for mye, siden folk flest i dag tar en dusj hver morgen, om ikke annenhver dag.

Det er svært sjelden man lukter stanken av svette av noen.

Hvorfor er det æsj at man ikke vasker håret? Man bruker da vel badehette i slike basseng uansett? Isåfall er det MYE verre at man ikke bruker det enn at man ikke VASKER håret! Og man trenger ikke å vaske håret etterpå heller, kanskje skylle det pga man blitt svett av badehetta, men badehette hindrer jo klor å skitt å komme inn. Og det er heller ikke alle som er så glade i å være nakne foran andre, så jeg hadde vasket meg raskt og heller tatt en grundig dusj hjemme ETTER jeg hadde badet pga kloret.

Flott at du og dine barn klarer å være nakne foran andre, er nemlig ikke alle som klarer det her i landet. Enten blir man sett stygt på for å ikke være naken, eller så blir man sett stygt på fordi man faktisk tørr å gå naken og er fornøyd og stolt kroppen sin... Eller så blir man sett stygt på for noe annet, f eks jeg som har arr etter selvskading, jeg liker ikke å bade offentlig pga det, fordi folk tror visst at jeg liker at de glor på det. Nordmenn skal alltid glo på ting som skiller seg ut!

Gjest melmøll
Skrevet

Ja, jeg pleide å dusje naken før svømmingen. Men jenter på 14 pleide dusje med badetøy. Der jeg svømte var det masse gamle folk da, og de dusjer jo nakne. Jeg synes ikke det er nødvendig å vaske håret når man ikke har noe i det. Men der jeg svømte var det påbudt med badehette og det synes jeg egentlig er en grei regel. Veldig hygienisk. Jeg hater å dusje sammen med andre, synes egentlig at moderne svømmehaller bør ha avlukker.

Skrevet

For noe dill og dall. Jeg kan godt dusje naken, men det har ikke falt meg inn at det skal være noe problem at jeg beholder badebuksa på.

Synes det er verre med de som tisser i bassenget. Men dog, fjerten i Rødehavet er nærliggende å nevne.

Gjest midia
Skrevet

Står du å graver deg i rumpa i offentlig dusj?

Jeg dusjer alltid med badedrakt på og har ingen interesse av at andre folk skal se meg naken.

Jeg kler meg ikke naken på badestranda og vasker meg med såpe og klut i rævva før jeg tar på badedrakten der heller.

forresten så tar jeg på badedrakten hjemme da og har ikke vært i dusjen å vaska rumpestell først :))

æsj ble bare litt provosert og skriver under på det :)

Skrevet

Jeg har ingen lyst til å bade naken foran andre fremmende folk.

Så dermed så vasker jeg med nedentil hjemme FØR jeg går til bassenget.

Hadde det vært avlukker der da hadde jeg dusjet der.

Skrevet

Jeg dusjer naken, men jeg vasker ikke håret før bading.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, det gjør jeg- og jeg ber ungene mine gjøre det samme.

De nakne legger jeg ikke merke til. Dem er for meg totalt uinteressante. Jeg legger merke til de som slurver med vasken pga badetøy.

Når jeg er i basseng og ser ei som i badedrakt springer raskt gjennom dusjen, før hun hopper i basseng... vel- da tenker jeg ÆSJ.

Eller ser unger som går på do- før mor tar på dem badetøy og så vidt lar dem touche dusjen før de går i basseng. Fysj.

ilene1365380268
Skrevet

For noe dill og dall. Jeg kan godt dusje naken, men det har ikke falt meg inn at det skal være noe problem at jeg beholder badebuksa på.

Synes det er verre med de som tisser i bassenget. Men dog, fjerten i Rødehavet er nærliggende å nevne.

Hvilken fjert i Rødehavet?

Skrevet

Vaske seg i rompa før en går i bassenget? Hvorfor skal en gjøre det?

Skrevet

Her følte jeg meg truffet gitt.

Jeg var å svømte for første gang på årevis for ca en uke siden og dusjet med shorts. Først og fremst fordi jeg ikke liker å stå naken sammen med andre.

Vet ikke hva det er for noe men jeg syns det er vanvittig ekkelt å stå naken sammen med andre menn/gubber. Er ikke usikker på min seksualitet eller noe men det er bare så utrolig grusomt ekkelt. :)

Jeg hadde dusjet skikkelig en halvtime før jeg dro dit så var ikke noe fare men det var nok siste gangen jeg bader på ett sånt sted igjen så sånne som deg slipper å irrtere seg over meg mer ;-)

Når jeg var yngre glemte jeg hvor ekle alle de gamle gubbene er.

Som avslutning på en ekkel opplevelse sitter en gammel knekt og drar av seg dødt skinn under beina og bare slipper det ned på gulvet der folk går barbeint.

Jeg holdt på å spy, helt seriøst. Det var på håret.

*Grøsse*

candyqueen_83
Skrevet

Vaske seg i rompa før en går i bassenget? Hvorfor skal en gjøre det?

Samme sier jeg. Og hadde jeg dusjet naken hadde jeg aldri stått og gnidd meg i rumpa :P

candyqueen_83
Skrevet

Hvorfor er det æsj at man ikke vasker håret? Man bruker da vel badehette i slike basseng uansett? Isåfall er det MYE verre at man ikke bruker det enn at man ikke VASKER håret! Og man trenger ikke å vaske håret etterpå heller, kanskje skylle det pga man blitt svett av badehetta, men badehette hindrer jo klor å skitt å komme inn. Og det er heller ikke alle som er så glade i å være nakne foran andre, så jeg hadde vasket meg raskt og heller tatt en grundig dusj hjemme ETTER jeg hadde badet pga kloret.

Flott at du og dine barn klarer å være nakne foran andre, er nemlig ikke alle som klarer det her i landet. Enten blir man sett stygt på for å ikke være naken, eller så blir man sett stygt på fordi man faktisk tørr å gå naken og er fornøyd og stolt kroppen sin... Eller så blir man sett stygt på for noe annet, f eks jeg som har arr etter selvskading, jeg liker ikke å bade offentlig pga det, fordi folk tror visst at jeg liker at de glor på det. Nordmenn skal alltid glo på ting som skiller seg ut!

Jeg har aldri vært i et basseng hvor folk bruker badehette.

Skrevet

Ja, det gjør jeg- og jeg ber ungene mine gjøre det samme.

De nakne legger jeg ikke merke til. Dem er for meg totalt uinteressante. Jeg legger merke til de som slurver med vasken pga badetøy.

Når jeg er i basseng og ser ei som i badedrakt springer raskt gjennom dusjen, før hun hopper i basseng... vel- da tenker jeg ÆSJ.

Eller ser unger som går på do- før mor tar på dem badetøy og så vidt lar dem touche dusjen før de går i basseng. Fysj.

Om de går på do først, så kanskje de ikke tisser så mye i bassenget, om ikke annet ;)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Om de går på do først, så kanskje de ikke tisser så mye i bassenget, om ikke annet ;)

he-he.

;-)

Skrevet

Er du ofte og bader i basseng? Jeg har ikke sett badehette på noen siden jeg svømte på lag...

Gjest lillee_my88
Skrevet

Jeg har aldri vært i et basseng hvor folk bruker badehette.

æsj, hva er det folk sier her? at badehette ikke er vanlig? uff skal aldri bade i offentlig basseng... vi MÅTTE bruke badehette under svømminga på skolen, av de enkle grunnene at ellers ville bassenget blitt veldig hårete om alle skulle badet uten. og vi godtok og forsto så klart dette.

høres ut som mye dårligere hygiene at man får gå uten badehette enn at noen dusjer med shortsen på altså.

Gjest påskenick
Skrevet

Er du ofte og bader i basseng? Jeg har ikke sett badehette på noen siden jeg svømte på lag...

I svømmehallen her skal alle ha badehette, og det mener jeg er det beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...