Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene snakker om påskeharen, og at den skal komme. At den gjemmer egg ute (?)...

Nå trenger jeg virkelig hjelp her.. hvordan er dette egentlig? Var ikke vant med noe påskehare hjemmefra så jeg aner ikke hva dette går ut på.

Eldstemann har hørt om dette på skolen.

Så hvordan er denne tradisjonen?

Skrevet

Hos oss kommer påskeharen på påskeaften. Er det fint vær ute gjemmer han godterier ute, er været dårlig sniker han seg inn og gjemmer det.

Det rare er at han klarer å stikke av før noen har sett ham :)

Og så må barna hjelpe hverandre å lete etter alt godteriet. Det de finner må de dele.

Skrevet

Hos oss kommer påskeharen på påskeaften. Er det fint vær ute gjemmer han godterier ute, er været dårlig sniker han seg inn og gjemmer det.

Det rare er at han klarer å stikke av før noen har sett ham :)

Og så må barna hjelpe hverandre å lete etter alt godteriet. Det de finner må de dele.

Takk for info ;-)

Skal se hva jeg får fikset¨til barnetv

Skrevet

Takk for info ;-)

Skal se hva jeg får fikset¨til barnetv

Velbekomme :) Det er i alle fall slik jeg har vokst opp med påskeharen, og slik barna mine opplever ham.

Vi hadde en veldig koselig jakt på stua i år. Ei nabojente var også med, og syntes det var kjempestas.

Skrevet

Påskeharen er ingen norsk tradisjon, den kommer fra Tyskland.

Vi tøyser litt med at vi ser sporene etter påskeharen i hagen og sånt, men ungene er jo nå så store at de vet godt at det er bare tull. :o)

fei1365380229
Skrevet

Påskeharen var her til morgenen i dag. Den hadde lagt et gult hardkokt egg under putene til tre av ungene med en tegning av en stue på den ene, et lite dikt på den andre og en tysk setning på det siste. Det stod hentydninger til hvor de kunne finne påskeegget ute.

Hos han siste lå det en pepperpose fra McDonalds og så var det festet et bånd til, det viste seg at påskeharen hadde festet egget til dette båndet på utsiden av vinduet hans.

Påskeharen er utrolig oppfinnsom og det er morsomt for oss som står på listen hans. Du kan melde deg inn til han på mail:

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...