Gå til innhold

Britiske soldater i Iran

Anbefalte innlegg

Gjest Bigboyen
Skrevet

Jeg synest egentlig ikke noe synd på de britiske soldatene i Iran. Nå har USA og Storbritannia vært hovedaktørene i Irak og lagt landet i ruin.

For meg kunne disse soldatene like godt ha blitt henrettet der nede, gjerne på en litt ekkel måte. Jeg ble irritert da jeg hørte de hadde blitt løslatt.

Håper de hadde det helt forjævli i Iransk fengsel.

Skrevet

Jøye meg....

Det kan du vel godt si.

Interessann komentar på TVN fra journalisten som omtalte de britiske soldatenes pressekonferanse, med tanke på at de nå sa noe helt annet enn da de satt i fangenskap i Iran: "Så fikk ettertiden vise om de nå snakket sant!" Man skal høre mye før ørene faller av, som det heter.

Gjest hurlumheimix
Skrevet

Det kan du vel godt si.

Interessann komentar på TVN fra journalisten som omtalte de britiske soldatenes pressekonferanse, med tanke på at de nå sa noe helt annet enn da de satt i fangenskap i Iran: "Så fikk ettertiden vise om de nå snakket sant!" Man skal høre mye før ørene faller av, som det heter.

jeg synes disse soldatene burde skamme seg.De skjemmet ut seg selv og lot seg villig bruke til propaganda.Altså jeg forstår at de valgte å oppføre seg godt mot sine gisseltakere,men den overdrevne vinkingen og å oppføre seg som om de var turister.Altså det burde finnes en mellomting.Iran kom klart ut som den seirende part dessverre.Man skulle dro at soldater har fått trening i hvordan de skal oppføre seg i en slik situasjon og hvordan man ikke skal opptre som propaganda for fienden.Hadde det vært sivile hadde det vært mer forståelig.Men disse representerer den britiske hæren.

Skrevet

jeg synes disse soldatene burde skamme seg.De skjemmet ut seg selv og lot seg villig bruke til propaganda.Altså jeg forstår at de valgte å oppføre seg godt mot sine gisseltakere,men den overdrevne vinkingen og å oppføre seg som om de var turister.Altså det burde finnes en mellomting.Iran kom klart ut som den seirende part dessverre.Man skulle dro at soldater har fått trening i hvordan de skal oppføre seg i en slik situasjon og hvordan man ikke skal opptre som propaganda for fienden.Hadde det vært sivile hadde det vært mer forståelig.Men disse representerer den britiske hæren.

Selvfølgelig får soldater beskjed om å holde kjeft om de blir tatt til fange. Sånt blir bare teori om de blir truet med snarlig hengning som i dette tilfellet. Soldater blir normalt ikke trenet i å holde ut fangenskap, unntatt et fåtall av de som skal operere bak fiendens linjer (svar fra offiser under militærtjeneste).

Et regime deler ut medaler for kidnapping av fremmede soldater i andre lands farvann (i følge sitt Iran-regimets eget første utsagn om posisjon der de fant soldatene) er burde ikke ha noens sympati eller bli tatt for troverdige. Når de i tillegg påstår soldatene hadde drevet med spionasje mot Iran fra liten gummibåt langt til havs, kan det regimet se seg om etter sympatisører i Molboland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...