Gå til innhold

Er det galt å synes man selv er nydelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Heidi Klum
Skrevet

Jeg er en kvinne på 25 år. Jeg har grønne øyne (mandelformede) og lange øyevipper. Dessuten er jeg veldig slank og litt, men ikke veldig høy. Jeg har flat mage, og slank rundt livet, lange slanke ben. Har litt hofter og noen mellomstore bryster som stikker rett opp. Jeg sminker meg fint, og har langt, lyst hår. Jeg ser meg i speielt hver dag og tenker: WOW, jeg er virkelig nydelig!!! Jeg er fornøyd med meg selv og det er ingenting jeg ville endret på eller er misfornøyd med.

Så, er dette noe jeg burde holde for meg selv, eller kan jeg åpent fortelle det til mine venner (jeg har veldig lyst å snakke om meg selv da, men prøver la være).

Hva synes dere?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Fortell det gjerne til hvem du vil. Vær forberedt på å bli motsagt.

smaken er som baken osv.

Skrevet

Det er ikke noe galt i å synes man selv er flott- tvert i mot.

Det blir veldig galt å stappe denne selvtilfredsheten opp i trynet på andre hele tiden. Sannsynligvis gir de faen.

Gjest lillee_my88
Skrevet

klart man burde være fornøyd med seg selv! men når det går over til å bli "jeg er vakrest i hele verden og ingen like fine som meg!" så bør man roe litt.. mange fler burde være fornøyde med seg selv, men samtidig huske på at "alle" er like vakre som dem selv.

Gjest spar meg
Skrevet

Folk som sitter og snakker om hvor fantastiske de selv er, pene eller hva det måtte være får jeg opp i halsen umiddelbart.

Det er greit å si det med glimt i øyet men seriøst sitte å messe om hvor pen enn selv er blir bare utrolig pinlig og kvalmt.

Har aldri skjønt hvorfor personer som er så utrolig fornøyd med seg selv absolutt må prakke det på andre, kanskje litt usikre innerst inne allikevel? Trenger en liten bekreftelse :-)

Gjest Miamariala
Skrevet

Det er ikke noe galt i å synes man selv er flott- tvert i mot.

Det blir veldig galt å stappe denne selvtilfredsheten opp i trynet på andre hele tiden. Sannsynligvis gir de faen.

helt enig.Jeg har noen venner som er svært opptatt av utseende mye pga at de trener veldig seriøst.Det innteresserer meg midt opp i ****** å høre de prate i timesvis om biceps eller sveis eller utseende.Alle er vel opptatt av hvordan de ser ut.Men man må vel være særdeles overfladisk hvis man har lyst å prate om det hele tida.Det finnes jo diverse dameblader så tydeligvis er noen så overfladiske.Altså jeg kan selv se om en person er pen eller ikke.De behøver ikke fortelle meg det.

Synes faktisk det indre er svært viktig.Man kan ikke kompensere ved bare et vakkert utseende.Viktigste i forhold til både venninner og potensielle kjærester er ting som sjarm og at man har noe å prate om og at man trives sammen.

Tror faktisk folk som er spessielt usikre på seg selv og sitt eget utseende blir overopptatt av utseende.Sett det både hos mennesker som er heldige med utseende og de som er mindre heldig.Selvtillitt kommer faktisk innenifra.Kjenner en fyr som er modell som helt fortvilet etter et visning kom og sa han hadde hatt det helt forferdelig.Alle der var så utrolig pene og han følte seg så liten og usikker.Måtte nesten le men fyren var faktisk oppriktig.

Gjest Vendela Kirsebom
Skrevet

Nei, det er ikke noe galt i å ha selvtillit og synes at man er pen å se på. Det er heller ingenting galt i å uttrykke dette overfor andre, men det bør være i situasjoner hvor det hører hjemme. Å snakke om hvor nydelig en selv er i tide og utide er en uting, på samme måte som det er greit å snakke om sykdommen sin, men ikke dra den fram til alle døgnets tider.

Og så er det greit å tenke på en ting: alt kommer an på øyet som ser, det er ikke sikkert alle andre synes du er spesielt pen. ;-)

Gjest råderen
Skrevet

Nei, det er ikke noe galt i å ha selvtillit og synes at man er pen å se på. Det er heller ingenting galt i å uttrykke dette overfor andre, men det bør være i situasjoner hvor det hører hjemme. Å snakke om hvor nydelig en selv er i tide og utide er en uting, på samme måte som det er greit å snakke om sykdommen sin, men ikke dra den fram til alle døgnets tider.

Og så er det greit å tenke på en ting: alt kommer an på øyet som ser, det er ikke sikkert alle andre synes du er spesielt pen. ;-)

Det er helt ok å synes det.

I Norge er det ikke helt godtatt å hevde at noe ved en selv er bedre enn hos andre.

Folk vil synes du er kjedelig om du stadig vekk snakker om det. Hvorfor må du egentlig snakke om det selv? Er det ikke nok å vite det?

sammfunnskritiker
Skrevet

Jeg har litt vanskelig for å se at dette er et reelt, ekte og troverdig innlegg. Jeg får en vag antakelse om "janteloven, du skal ikke tro", er iverksatt. Kanskje er det du som vil sverte "Heidi"?

Uansett, syns jeg det er stas at folk vet og vedsette seg selv og det de er god for. Jeg hater virkelig folk som ikke er i stand til å by på seg selv og som forblir anaonyme alltid.

Gjest togli
Skrevet

Hvis vennene dine synes du er pen, så vet de det jo. Hvorfor fortelle dem noe de allerede vet?

Jeg tror jeg ville begynt å vurdere en persons IQ dersom han/hun sånn uten videre begynte å snakke om sin egen vakkerhet. Sånne saker er igrunnen ganske uinteressant å ha som samtaleemne. Tenk så mye annet spennende man kan snakke om :-)

Du får prøve å sette deg inn i andres situasjon... Venninnen din forteller deg hvor vakker hun synes hun er, kanskje ikke bare en gang, men gjentatte ganger. Synes du venninnen din da snakker om saker du finner interessant?

Det er selvsagt ikke galt å synes at en selv er nydelig! Når jeg har stæsja meg skikkelig opp, så kan jeg godt være svært fornøyd med utseendet. Jeg foretrekker allikevel heller at andre kommenterer utseendet mitt positivt, framfor å snakke om dette selv ;-)

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Hvis du vil fremstå som svært selvopptatt så snakk i vei. :-)

Gjest grønn tulipan
Skrevet

Har ikke alle mandelformede øyne?

Synes aldri jeg har sett noe annet jegt dah ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis du vil virke grunn og overfladisk er det bare å fortelle alle om deg selv og hvor fornøyd du er med utseendet ditt. Det er neppe så veldig interessant å høre på.

tzatziki1365380058
Skrevet

Nå tror jeg nok helst at du er et lite troll. Men nei, det er ikke galt å synes at en selv er nydelig. Men det er direkte usjarmerende med folk som sitter og forteller verden hvor fantastiske de er, enten det gjelder utseendet, intelligens, sport, jobb eller andre "prestasjoner". Spesielt dersom det er sagt uten et visst glimt i øyet.

Jeg synes ikke jeg er nydelig, men jeg har noen andre trekk jeg føler meg laaaangt over gjennomsnittet på. Jeg kan da ikke sitte å utbrodere disse for allverden. For det første ville det få meg til å virke som en idiot, og for det andre, er det slett ikke sikkert andre deler oppfatningen av meg på de områdene jeg synes jeg er fortreffelig.

Og jeg vil da ikke la noen påvirke inntrykket mitt av at jeg er "flink" osv på de områdene jeg er flink på. Den risken tar jeg ikke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...