Gå til innhold

Deprimert?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym jeg...
Skrevet

Hei,

Hva kjennetegner deprisjon?

Jeg er ei jente på 22 år, har opplevd masse gjennom mine 22 år!

Ble som barn misbrukt av min bestefar, og dette ble undersøkt av skolen... men de fant ingen "bevis"... ikke en gang en anerkjent psykolog klarte å bekrafte hva som hadde skjedd.... så dere skjønner sikkert at jeg har klart å holdt dette hemmelig i alle år ovenfor familie. Ingen i min familie vet noe som helst! Bortsett fra bestefar.....

Har fortalt sånn overflatisk til mine bestevenner!

Men ikke noe utdypende...

Jeg er nå redd jeg sliter med deprisjon... det hele kommer i rykk og napp... Men når jeg er på mitt værste så føler jeg at det beste ville vært å dødd...

Jeg har ingen frykt for døden.

Jeg har en flott leilighet og en fantastisk samboer!

Men ellers så har jeg masse begymringer, begymrer meg for penger, utseende, jobb, utdannelse.

Jeg har helt angst for at jeg skal ødelegge det fantastiske jeg har med min samboer, nå når jeg endelig har fått et bra forhold der vi respekterer og elsker hverandre.

Dette sliter meg sammen med at jeg er redd for at jeg ikke skal bli noe her i verden... Klarer ikke å konsentrere meg med skole, grubler og tenker på alt og ingenting!! Analyserer alt...

Jeg er så psykisk sliten at søvn er det eneste som hjelper og jeg kan sove i 15 timer idøgnet over en lengere periode!

Har ingen energi, konstant sliten og klar. Trøtt til enhver tid...

Plagene mine har blitt verre etter at jeg sluttet å trene regelmessig hver dag! For ca 2 år siden.

Jeg har heller ikke klart å fortalt min fastlege om hva som sliter inne i meg!

Det er så mange følelser og det hele er begravd inne i meg!

Hjelp.........................................

Beklager dette vart mye rart.... vet ikke helt va jeg skal spørre etter heller.... huff!

Hva koster psykolog time? Bli det biligere når man får henvisning av lege?

Gjest Been there
Skrevet

Hvis du sliter med å forklare legen din om problemet skriv det på ark og lever det eller send i posten hvis du tør det. Første gangen jeg gikk til legen med problemene mine satt han og leste om alt mens jeg satt ved siden av. Etter han var ferdig sa han hva han trodde og henviste meg til psykolog og satt meg på medisiner. Jeg forklarte grundig altså ;)

Det koster 265kr for time hos psykolog hvis legen henviser deg og det dobbelte og oppover uten.

Jeg ville fått sjekket opp i dette snarest.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Når du begynner å tenke at det hadde vært bedre om du var død er det helt klart på tide å kontakte legen. Ut ifra det du skriver tror jeg absolutt du kan være deprimert.

Gjest Anonym jeg...
Skrevet

Når du begynner å tenke at det hadde vært bedre om du var død er det helt klart på tide å kontakte legen. Ut ifra det du skriver tror jeg absolutt du kan være deprimert.

Det er ikke sånn at jeg vurderer å ta livet mitt eller noe sånt.... men føler at alt ville vært så mindre vondt vis jeg var død!!! Synes selv at det er på tide nå... når tankene vandrer til slike tanker.

Det kan fort bli at man tenker på å ta livet sitt....

Men er ikke kommet dit enda....

Føler meg veldig bevist på at jeg slit!!! Foreløpig har jeg "kontroll"....

Skrevet

Jeg synes du bør snakke med fastlegen din om dette, og at legen så henviser deg til en psykolog. Du vil helt sikkert tjene på å få snakke litt om det som har hendt deg.

Prisene varierer etter om de har kommunal avtale eller ikke.

Gjest Anonym jeg...
Skrevet

Jeg synes du bør snakke med fastlegen din om dette, og at legen så henviser deg til en psykolog. Du vil helt sikkert tjene på å få snakke litt om det som har hendt deg.

Prisene varierer etter om de har kommunal avtale eller ikke.

Tusen takk for svar!

Ska bestill mæ time snart no... d føles bare veldig rart å prat me nånn du ikke har nå forhold til!

Men vet æ må snakk me nånn no...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ska bestill mæ time snart no... d føles bare veldig rart å prat me nånn du ikke har nå forhold til!

Men vet æ må snakk me nånn no...

Joda, det føles litt rart for oss. Men for legen er det helt greit.

Det er heller ikke sikkert du behøver å vrenge deg så veldig for fastlegen. Prøv om du kan skrive ned essensen av det du sliter med, og fortell fastlegen det.

Og så når du kommer til psykologen blir det jobbing :) Men det er jo det du trenger for å bli bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...