Gå til innhold

sjalusi

Anbefalte innlegg

Gjest minken3
Skrevet

hva kan jeg gjøre for å bli mer sikker på meg selv..

hvorfor blir jeg sjalu selv om jeg er sikker på at kjæresten min elsker meg?

svaret er vel fordi jeg er usikker på meg selv, og trenger bekreftelse hele tiden..får noen andre mer oppmerksomhet fra min kjære enn meg så blir jeg usikker og lei meg..

men dette vet jeg at jeg ikke har grunn til..skulle så veldig gjerne vært en mer selvsikker person, som taklet like fint som ham at jeg snakker/tuller med andre.

jeg skjønner ikke hva som foregår oppi hodet mitt..men jeg reagerer alltid på slike ting når jeg er full, og det ødelegger mye for meg. og kanskje for oss, fordi når jeg får slike tanker i hodet har jeg vanskeli for å sette ord på hva jeg tenker og føler, blir sur og lei, men holder grunnen til at jeg blir slik for meg selv.

dette er ikke grunnen hver gang, men jeg vet jeg har en tendens til å reagere på slike ting, og det irriterer vettet av meg..når jeg vet at jeg egentli ikke har noen grunn.

jeg misunner virkeli de som er selvsikre nok til å slippe kjæresten ut av syne en stund uten å bekymre seg over allslags unødvendigheter..! det er vel ikke en bekymring for at noe skal skje tror jeg..men jeg liker ikke tanken på at han skal finne andre attraktive osv.. selv om jeg vet det er meg han er forelsket i!

når jeg skriver dette blir jeg mer og mer klar over hvor absurd dumt det høres ut...kanskje jeg greier å innstille meg på å ikke tenke slik. eller så blir det bare slik at jeg klarer å unngå å vise at jeg blir lei meg, men er det bedre å holde ndet inne i seg...? problemet er at jeg er redd for å virke svak, dette er et veldig følsomt område for meg..å skulle innrømme at jeg er sjalu og usikker..

selvtilliten må forbedrest! jeg må lære å stole på meg selv og gi mer faen..men hvordan? :/

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Bedre selvtillit?

Skriv- som du nå gjorde. Men skriv positive ting om deg selv. Positive ting. Feks at du er flink å holde det pent rundt deg, at du har smittende latter, at du egentlig har pene øyne. At du lukter godt. At du er meget snill person. At du er flink å lage mat... _uansett_ . Poenget er at du skal tenke det positive.

Se deg i speilet og FOKUSER på det positive. Gjør det hver dag.

Ja- de negative tankene kan dukke opp.

Men "arrester" dem. Ta kontrollen, og minn deg igjen på noe positivt.

Poenget er å kjenne på at du faktisk har grunn til å være fornøyd med deg selv. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...