Gjest skattesmellen svir Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Noen sa til meg at jeg kunne søke om å bli skattet i lav skatteklasse... Har nesten ingen inntekt og jeg har i tillegg klart å tulle med skatten, så jeg har fått en klakkelig baksmell, skjønner ikke hvordan jeg skal få betalt den?? Hva skal til for å bli skattet i lav skatteklasse, hva er kriteriene og hvordan søler jeg om dette? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 For å endre skattekort kan du gå inn på skatteetaten.no/skort. Logg deg inn med PIN-koder/fødselsnummer. PIN-koder finner du nederst på del 3 av skattekortet ditt. Så forklarer du saken og ber om å få satt ned skatten din. Jeg fikk satt ned min skatt for et par år siden. Det gikk helt greit. 0 Siter
Atene Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 For å endre skattekort kan du gå inn på skatteetaten.no/skort. Logg deg inn med PIN-koder/fødselsnummer. PIN-koder finner du nederst på del 3 av skattekortet ditt. Så forklarer du saken og ber om å få satt ned skatten din. Jeg fikk satt ned min skatt for et par år siden. Det gikk helt greit. Nå gjelder vel dette spørsmålet skatten for 2006, og ikke skattetrekket for 2007. Man kan søke om skattereduksjon pga lav skatteevne. Hvis den blir innvilget, betaler man ikke noen skatt hvis alminnelig inntekt er under ca 95000. Er den høyere, blir det overgangsregler; 55 øre pr. krone tjent over 95000 hvis det er lavere enn den vanlige utlignede skatten. Om man får det, avhenger av grunnen til den lave inntekten. Se skattelovens paragraf 17-4, den finnes på Lovdata. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.