Gå til innhold

Få lav skatteklasse, hva skal til???

Anbefalte innlegg

Gjest skattesmellen svir
Skrevet

Noen sa til meg at jeg kunne søke om å bli skattet i lav skatteklasse...

Har nesten ingen inntekt og jeg har i tillegg klart å tulle med skatten, så jeg har fått en klakkelig baksmell, skjønner ikke hvordan jeg skal få betalt den??

Hva skal til for å bli skattet i lav skatteklasse, hva er kriteriene og hvordan søler jeg om dette?

Skrevet

For å endre skattekort kan du gå inn på skatteetaten.no/skort. Logg deg inn med PIN-koder/fødselsnummer. PIN-koder finner du nederst på del 3 av skattekortet ditt. Så forklarer du saken og ber om å få satt ned skatten din.

Jeg fikk satt ned min skatt for et par år siden. Det gikk helt greit.

Skrevet

For å endre skattekort kan du gå inn på skatteetaten.no/skort. Logg deg inn med PIN-koder/fødselsnummer. PIN-koder finner du nederst på del 3 av skattekortet ditt. Så forklarer du saken og ber om å få satt ned skatten din.

Jeg fikk satt ned min skatt for et par år siden. Det gikk helt greit.

Nå gjelder vel dette spørsmålet skatten for 2006, og ikke skattetrekket for 2007.

Man kan søke om skattereduksjon pga lav skatteevne. Hvis den blir innvilget, betaler man ikke noen skatt hvis alminnelig inntekt er under ca 95000. Er den høyere, blir det overgangsregler; 55 øre pr. krone tjent over 95000 hvis det er lavere enn den vanlige utlignede skatten.

Om man får det, avhenger av grunnen til den lave inntekten. Se skattelovens paragraf 17-4, den finnes på Lovdata.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...