Gjest Adenapena Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Jeg lider av veldig sterk angst, og tør rett og slett ikke nærme meg det som heter teorikurs med andre mennesker. Eller å lære kjøre bil for den saks skyld. Å ha med en kjørelærer kan vel gå greit, for han kan vite litt om tilstanden min.. men så heldig er jeg vel ikke? Finnes det noen løsninger? 0 Siter
Gjest Mvh 100 år gammel uten lappen Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 I wish..Har samme problemet her, er 22 år og har ALDRI prøvekjørt. Det jeg ville gjort(og som jeg har startet på nå) er å få noen jeg kjenner gooodt til å prøvekjøre ilag med meg, slik at jeg kan det viiiirkelig godt før jeg starter kurset. Da skal jeg ta Intensivkurs slik jeg er raskt ferdig med det=) Lykke til=) 0 Siter
Gjest Adenapena Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 I wish..Har samme problemet her, er 22 år og har ALDRI prøvekjørt. Det jeg ville gjort(og som jeg har startet på nå) er å få noen jeg kjenner gooodt til å prøvekjøre ilag med meg, slik at jeg kan det viiiirkelig godt før jeg starter kurset. Da skal jeg ta Intensivkurs slik jeg er raskt ferdig med det=) Lykke til=) Er selv nettopp blitt 23 så vi stiller nok ganske likt vi to da Har du noen gang undersøkt om det finnes noen "spesielle" tilbud til mennesker som oss? Kanskje jeg skal ta det opp med legen min og høre om hun vet noe? 0 Siter
Gjest mvh 100 år gammel uten lappen Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Er selv nettopp blitt 23 så vi stiller nok ganske likt vi to da Har du noen gang undersøkt om det finnes noen "spesielle" tilbud til mennesker som oss? Kanskje jeg skal ta det opp med legen min og høre om hun vet noe? Nej, det har jeg dessverre ikke. Tviler egentlig..Og lappen mååå man ha, siden jeg har angst mot buss også, så er ikke det mye jeg kommer meg ut. Du kan selvfølgelig høre med fastlegen. Men tror det beste er å melde seg opp til kurs, og heller høre med kjørelæreren om eventuelt tiltak=) 0 Siter
Gjest lykke til Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Dere trenger overhodet ikke å ta teorikurs for å ta lappen, man kan jo lese selv og bare ta eksamen. Men.. Alle som skal ta lappen og som vil øvingkjøre ( om det er med lærer eller privat ) MÅ ta traffikal grunnkurs , og det tar 2 uker , 4-5 kvelder og inneholder masse teori og en kveld med første hjelp pluss evt mørkekjøring. Dette må dessverre ALLE gjennom , uten det går det ikke. Men kurset slutter ikke med noe eksam eller slik, det holder med å møte opp til alle kursekvelder og så er det gjort. Spørs om angsten som dere begge skriver om går mest på å være i samme rom med flere mennesker, eller klarer dere å holde ut litt for høyre mål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.