Gå til innhold

Uhygienisk??

Anbefalte innlegg

Gjest United2007
Skrevet

Meg og min kone har to forskjellige syn på en sak, så jeg bare lurte på hva dere andre synes.

Det angår å skifte til nye klær etter en har dusjet. Min kone merer det er unødvendig å skifte t-skjorte etter en har dusjet fordi hun mener at de ikke lukter svette og ikke har fått flekker på seg.

Mitt syn er at man skal skifte til ny t-skjorte etter hver gang en dusjer pga dette er mest hygienisk. Jeg synes det er poengløst å dusje for så å ta på seg den gamle t-skjorten igjen.

Hva synes dere, Skifte eller ikke skifte?

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Det din kone står for vil jeg ikke akkurat betrakte som direkte _uhygienisk_, så lenge t-skjorten bare er brukt noen timer/1 dag, og så lenge den ikke lukter svette eller er skitten på andre måter. Hvis den lukter svette begynner man å snakke uhygienisk ja.

Men for velværet sin del ville jeg personlig gjort som du: skiftet til ny etter dusj, noe jeg også gjør:) Men det er nok mest fordi jeg _føler_ at dette er mest hygiensik, ikke fordi det _er_ det:)

Skrevet

Jeg mener man burde skifte til nye klær etter man har dusjet. Det gjør alltid jeg. Synes det er ekkelt å bruke klær jeg har brukt etter jeg har dusjet,

Gjest miss orange
Skrevet

I våre dager, hvor vi alle har vaskemaskiner, så gjør nok de fleste som deg. Maskinen går jo jevnlig allikevel. Men det er jo ikke videre miljøvennlige da. Vi har blitt litt hysteriske.

Skrevet

Nye innerklær etter dusj ja. Men når man dusjer daglig og går et par timer i en t-skjorte før man dusjer, så kan det være jeg bruker den etter dusj om jeg bare skal være hjemme. Men det skjer meget sjeldent.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor møkkete t-shirta er når du dusjer. Om du har brukt den ca. 1 døgn er jeg enig med deg. Om du har tatt den på et par timer tidligere så synes jeg det er unødvendig å skifte. Klærne blir veldig slitt av å blir vaska mye.

I tillegg kommer det jo an på hva du har gjort og om du generelt har mye kroppslukt.

Skrevet

Jeg sier som de andre her - har jeg brukt skjorta bare noen timer så tar jeg den gjerne på igjen, men har jeg brukt den fra morgen til kveld så går den i skittentøysdunken.

Men så lenge skjorta ikke er skitten eller svettet ut så er det ikke uhygienisk å ta den på igjen, mener man det så er man hysterisk.

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde ikke orka å ta på en brukt T-skjorte etter dusjen.... Uhygienisk trenger det ikke nødvendigvis være. Handler vel mer om velvære vil jeg tro?

tzatziki1365380058
Skrevet

Uhygienisk er kona di ikke, i alle fall. Klær blir ikke uhygienisk skitne av å ha blitt brukt en dag - eller to for den del. Men det føles bedre å bytte til rene klær etter dusj.

Mista nikket
Skrevet

Har en jobb med folk som ikke har så mye og da synes jeg det er vanskelig for meg å komme i forskjelige antrekk hver gang. Dusjer før jeg går, tar på meg rent og tar av meg klærne straks jeg kommer hjem. Dusjer igjen neste morgen og tar på meg det samme. Blir jeg svett eller får flekker, bytter jeg selvfølgelig.

Skrevet

Jeg skifter bestandig fra ytterst til innerst når jeg har dusjet, men jeg dusjer ikke hver dag.

Hadde jeg dusjet hver dag og jeg en dag ikke hadde beveget meg såpass at det ble noe svette, så kunne jeg godt ha brukt opp igjen en t-skjorte.

Skrevet

Uhygienisk er kona di ikke, i alle fall. Klær blir ikke uhygienisk skitne av å ha blitt brukt en dag - eller to for den del. Men det føles bedre å bytte til rene klær etter dusj.

Enig med deg.

Skrevet

Dusjer jeg liker jeg å bytte alt, men dusjer hver dag så blir litt upraktisk å gjøre det hver dag. Så jeg bytter til rene klær etter dusjen annen hver dag. Har t-skjorta flekker eller lukter så byttes den når det dusjes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...