Gå til innhold

Pollen!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Er pollen kraftig i år, eller hvordan er det? Det var jo kraftig i fjor. Jeg plages litt om dagen. Klør sikkelig i øynene, og det har jeg ikke gjort sikkelig mye før. Så jeg lurer på hvordan den egentlig er i år.

Skrevet

Om den er kraftig vet jeg ikke, men vet det er mange som merker det allerede..

Gjest Tacomix
Skrevet

Om den er kraftig vet jeg ikke, men vet det er mange som merker det allerede..

Jeg begynte å merke pollen for 2-3 uker tilbake. Men nå er den sikkelig kraftig. Jeg merker jeg blir fortere sliten enn vanlig. Men hadde et håp om at den var mindre i år, men det er den nok ikke desverre.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg vet ikke helt, men mamma reagerte når hun var her sist helg. Du må starte med allergimedisin slik at du forebygger.

Skrevet

Jeg vet ikke om sesongen er igang, men jeg vil tipse deg om at skoler som har naturterapi som f.eks akupunktur ofte tar imot klienter under veiledning av lærer. Dette gjøres gratis har jeg forstått. Verdt å sjekke ut?

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176156515' post='3587333]

Jeg vet ikke helt, men mamma reagerte når hun var her sist helg. Du må starte med allergimedisin slik at du forebygger.

Takk for svar! Ja, allergi medisiner tar jeg. Men jeg lurte om den var kraftigere i år enn ellers. For jeg klør så mye mer nå en vanlig. Så jeg vet ikke. Ppllen plagene mine startet for 2-3 uker siden. Jeg har nemlig pollen fra mars til september. Har hele pakka:(

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg vet ikke om sesongen er igang, men jeg vil tipse deg om at skoler som har naturterapi som f.eks akupunktur ofte tar imot klienter under veiledning av lærer. Dette gjøres gratis har jeg forstått. Verdt å sjekke ut?

Ja, jeg kan da hvertfall sjekke det ut. Takk for tipset:) Jeg er mer plaget nå enn jeg har vært før. Nyser og klør hele tiden. Så jeg er ikke i humør å jobbe om dagen, men jeg må jo desverre det. Så jeg tar imot alle råd:) Så tusen takk:)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Takk for svar! Ja, allergi medisiner tar jeg. Men jeg lurte om den var kraftigere i år enn ellers. For jeg klør så mye mer nå en vanlig. Så jeg vet ikke. Ppllen plagene mine startet for 2-3 uker siden. Jeg har nemlig pollen fra mars til september. Har hele pakka:(

Jeg aner ikke. Jeg er trolig den eneste i hele slekta som ikke har det.

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176157504' post='3587339]

Jeg aner ikke. Jeg er trolig den eneste i hele slekta som ikke har det.

Du er heldig da. Men så har du mye annet, så godt at du også ikke har pollen:) Men takk for svarer:)

hare1365380455
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men på varme dager pleier det å være ekstra ille... Kanskje vi får håpe på regn? ;)

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men på varme dager pleier det å være ekstra ille... Kanskje vi får håpe på regn? ;)

Ja, vi får håpe på mye regn da, hehe. Nei, uff jeg orker ikke regn heller. Blir i ett så dårlig humør da. Jeg har faktisk vært litt bedre idag enn ellers, men det har jo regna også idag. Jeg skulle gjerne ha sluppet å a pollen, det hadde vært det beste!

hare1365380455
Skrevet

Ja, vi får håpe på mye regn da, hehe. Nei, uff jeg orker ikke regn heller. Blir i ett så dårlig humør da. Jeg har faktisk vært litt bedre idag enn ellers, men det har jo regna også idag. Jeg skulle gjerne ha sluppet å a pollen, det hadde vært det beste!

Pollen er fienden nå om våren, og jeg prøver å holde meg inne selv om det er fint å sitte ute når det er fint vær... Husk å skylle håret før du legger deg om du har vært mye ute.

Gjest Tacomix
Skrevet

Pollen er fienden nå om våren, og jeg prøver å holde meg inne selv om det er fint å sitte ute når det er fint vær... Husk å skylle håret før du legger deg om du har vært mye ute.

Det var et bra tips. Skal prøve å skylle håret om jeg har vært mye ute ja. Egentlig er vel det best at jeg gjør rett etter jeg har vært ute:) Det er alltid noe en skal være plaget med. Nei, til pollen sier jeg:) Håper det innimellom kan være overskyet da, så får vi hvertfall noen ok dager framover.

Mista nikket
Skrevet

Kanskje det er verd å bytte allergimedesin hvis en er veldig plaget

Gjest Tacomix
Skrevet

Kanskje det er verd å bytte allergimedesin hvis en er veldig plaget

Jeg er ikke så kjent med alle di forskjellige typene. Hvordan type kan jeg bytte til? Jeg bruker nå Loratadin ratiopharm. Tåler ikke zyritec.

Mista nikket
Skrevet

Jeg er ikke så kjent med alle di forskjellige typene. Hvordan type kan jeg bytte til? Jeg bruker nå Loratadin ratiopharm. Tåler ikke zyritec.

Han her i huset bruker polaramin prolungatum 6 mg. Det skal være en depottablett som slipper ut litt etter litt. Blir kanskje trøtt av dem så det lønner seg å ta de om kvelden.

Gjest Tacomix
Skrevet

Han her i huset bruker polaramin prolungatum 6 mg. Det skal være en depottablett som slipper ut litt etter litt. Blir kanskje trøtt av dem så det lønner seg å ta de om kvelden.

Får en kjøpt di på apoteket uten repsept? Eller må jeg til legen, men han vet ikke noe om min pollen allergi enda. Har ny lege!

Mista nikket
Skrevet

Får en kjøpt di på apoteket uten repsept? Eller må jeg til legen, men han vet ikke noe om min pollen allergi enda. Har ny lege!

De er reseptpliktige, blå resept, vet ikke om det går an å kjøpe de uten resept.

Gjest Tacomix
Skrevet

De er reseptpliktige, blå resept, vet ikke om det går an å kjøpe de uten resept.

Takk for svaret! Da prøver jeg å høre med apoteket med hva jeg kan gjøre hittil før jeg går til lege.

Skrevet

Jeg har langt bedre effekt av Aerius enn både Zyrtec og Clarityn. Be fastlegen om ny resept, de to andre må ha vært utprøvd først dersom du skal ha dem på blå resept. (dersom du ikke tåler Zyrtec, skriver legen din det på resepten).

Også regner meg med at du bruker øyedråper i tillegg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...