Gå til innhold

Webcamera

Anbefalte innlegg

Gjest paranoi
Skrevet

Nåe jeg ser på en webside som har et webcamera, kan de se meg eller se at jeg ser når jeg har w.cam?

Skrevet

Nei, generellt sett kan de ikke det, uten at du lar de få lov.

Men kan du ikke bare snu kameraet en annen vei, da?

Skrevet

Nei, det kan de ikke. Nyhetsoppleserne på TV kan heller ikke se inn i stua di. ;)

For at noen skal se deg via ditt webcam må du først sende signalene fra det ut på nettet.

Gjest lillee_my88
Skrevet

ikke for å gjøre deg paranoid her, men ja, det finnes måte å se på cam som står påskrudd (noen har en bryter som må slås på,andre ikke), men dette krever god kunnskap av den andre, + tilgang til din pc. Om du holder den fri for virus osv, og ikke godtar programmer av folk du ikke kjenner, så er du helt trygg.

Det går ikke an å se deg når du bare ser på ei side hvor de har webcam nei, det er sant.

Men over msn/andre chatteprogrammer (vet ihvertfall at dette går over msn) så er det mulig. Da er det som sagt enkelt å snu bort cam-et.

Jeg gjentar: du er helt trygg for slikt om du ikke laster ned tvilsomme programmer/har mye virus fra før. Ha et godt antivirusprogram og bruk sunn fornuft!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...